Најновије

Какви су нам ђаци!?

БEOГРAД - Стандарди постигнућа ученика, коjи дефинишу шта ученик зна и уме на краjу одређеног циклуса образовања, недовољно се користе у пракси и нису препознати као алатака за добар рад наставника, показало jе истраживање Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања.
Дечурлија... (Фото: strangenotions.com)

Дечурлија... (Фото: strangenotions.com)

Учитељи и наставници доживаљаваjу стандарде, коjи су донети 2011. године као административну меру споља наметнуту за контролу квалитета, па наши ђаци четвртог и осмог разреда, коjи су учествовали у истраживању нису у стању да на пример из српског успешно формулишу идеjу текста или да из математике праве разлику шта jе права, полуправа, дуж... Истраживање рађено на узорку од 5.000 ученика, показало jе да више од 50 одсто њих дословно тумачи текст, а само мали броj наjнапредниjих изводи сложениjе закључке, тумачи текст и увиђа поенту, рекла jе представница Завода Jасмина Ђелић на представљању резултата члановима Националног просветног савета.
Прочитајте још: Карлеуша ударила на патријарха: Мотком истерати ђавола из грешног Иринеја!
"Не кажемо да треба спуштати стандарде али треба размислити да ли jе наставницима довољно jасно на чему треба да раде до краjа четвртог разреда", рекла jе Ђелић, сматраjући да треба преиспитати и садржаjе уџбеника, али и захтеве коjи се постављаjу пред ученицима. Oна jе подсетила да jе последње национално истраживање о постигнућима ученика било jе 2004. године. Истраживање урађено пролетос, слично националном, има за циљ да откриjе да ли ученици остваруjу очекиване резултате у односу на задате стандарде. У четвртом разреду тестирано jе знање из српског, математике и природе и друштва, а у осмом српски и математика. У математици четвртаци наjчешће греше код редоследа рачунских поjмова, не разликуjу поjмове права, полуправа, дуж, познавање правила "већи за", "мањи за", не разликуjу формуле за облик и површину правоугаоника, рекла jе Ђелић. На сва три теста, десет одсто наjслабиjих ученика решава просечно 25 одсто задатака, а 90 одсто наjуспешниjих даjу око 85 процената постигнућа, показало jе истраживање. Tакође, показало се да постоjе разлике у образовању ђака на селу и у градским срединама, а да су девоjчице имаjу значjано виша постугнућа (61 одсто) од дечака (54 процента) на тесту из српског jезика. Стандарди су постављени тако да се очекуjе да више од 80 одсто деце реши питања за основног нивоа, 50 одсто са средњег а око 25 процената ђака треба да буде успешно на напредном нивоу. Aнализа jе показала и да наставници коjи су прегледали тестове уопште нису поштовали упутство за оцењивање, па су састављачи питања принуђени да праве тестове затвореног типа (на заокруживање), што може да завара кад су у питању постигнућа ђака, речено jе на седници савета. Извор: Танјуг

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА