Најновије

СРБИ СУ ЕКОНОМСКЕ ПАТРИОТЕ: Домаће производе бира 76,1 одсто купаца

БЕОГРАД - Да ли су грађани упознати одакле потичу производи које свакодневно конзумирају и даље је - енигма? Не само због њихове неинформисаности, већ саме структуре тржишта у времену либералне економије. Да ли су данас, рецимо, "гранд кафа", "бананица", "смоки", "дијамант", "дукат", или "Ц зачин"... домаћи, без обзира на власничку стуктуру.
Буди Србин у сваком супермаркету! (Фото: Pixabay)

Буди Србин у сваком супермаркету! (Фото: Pixabay)

Однос потрошача према куповини домаћих производа, њиховом квалитету, као и информисаности купаца о томе шта су домаћи производи, анализирало је почетком ове године удружење "Моја Србија". - Скоро половина испитаника, тачније њих 49 одсто труди се да купује домаће, око трећине купаца 28,5 купује домаће искључиво уколико је боље или јефтиније од увозног - каже за "Новости" Милан Ристић, председник тог Удружења. - Око 20 одсто купаца уопште не води рачуна о томе да ли је купљени производ домаћег порекла. Истраживање показује да 37,1 одсто потрошача зна шта је то домаћи производ, док 38,5 одсто њих везује порекло за власничку структуру фирме која га производи. Ристић напомиње да је врло занимљив податак да би се две трећине купаца (76,1 одсто) у Србији чешће опредељивало за домаће производе уколико би постојала видна ознака о земљи порекла. Иначе, ово удружење је покренуло акцију "Бирајмо домаће". Циљ ове акције, како кажу у удружењу, није бојкот ничије робе него подршка нашој роби. Како објашњавају, њихова жеља је да уколико је српски производ ценовно и по квалитету конкурентан, треба увек изабрати домаћи, јер од сто потрошених динара на домаћи производ у Србији остаје чак 95. Питања око важности економског патриотозма, према оцени привредног консултанта Драгољуба Рајића, постављена су у правом часу, јер то јесте веома битно за привреду земље, али напомиње да грађани треба да буду свесни неких ствари, јер манипулација направи више штете него користи. - У савременом погледу на економију, свака фирма која производи на територији ваше земље, запошљава људе у тој земљи, има значајан број локалних добављача и плаћа порезе држави и друге накнаде локалним самоуправама јесте домаћа компанија - наглашава Рајић. - Дакле, иако је већинско власништво неких домаћих брендова у рукама немачких, аустријских, словеначких или хрватских мултинационалних компанија, највећи део обрта новца компаније остаје земљи. Ипак, део тог обрта одлива се из земље кроз добит компаније. За економију земље каква је наша, у условима слабе конкурентности, важно је свакако преферирати домаће производе. - Крајње је време да Влада почне да се бави развојем заснованим на домаћим ресурсима, као главном ослонцу - каже за "Новости" Петар Богосављевић, председник Покрета за заштиту потрошача. - Уосталом, то раде скоро све земље света.
Прочитајте још:ОВО ЈЕ ЗАИСТА ВАЖНО: Да ли вас партнер стварно воли!?НОВИ ЗАКОН: Вишкови хране за сиромашне
Наше милије Драгољуб Рајић каже да је важно куповати домаће производе, то јест оне који се производе на тлу Србије: - Генерално, сматрам да грађани пре купују домаће, чак и у ситуацији када домаћа производња неких производа и није на завидном нивоу, али то је зато што су увозни производи скупљи. Извор: Вечерње Новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА