"Зато предлажемо да се ТНГ изузме из најављеног повећања акцизе и тиме бар делимично ублажи пад потрошње овог енергента и омогући његов опстанак на тржишту моторних горива Србије", поручили су из УНКС. Извор: ТанјугПрочитајте још:
УДРУЖЕЊЕ НАФТАША: Не повећавајте акцизе за гас или ће возачима пропасти инвестиције за ТНГ уређаје!
УНКС је оценио да ће повећање цене горива, после најављеног повећања акциза, зависити и од низа других параметара који такође утичу на цену горива. Увозници и произвођачи деривата нафте ће, у складу са Законом, приликом стављања деривата нафте у промет, обрачунати прописану акцизу, а у којој мери и којом динамиком ће се то повећање, преко тржишта велепродаје и малопродаје пренети до крајњих корисника, о томе ће одлучивати свака компанија појединачно. "Уколико други параметри који утичу на цену горива, као што су котације бензина и дизела или курс динара у односу на долар, остану непромењени, свакако се очекује да, ће као резултат повећања акциза на гориво, цене на бензинским станицама бити повећане", наведено је у саопштењу УНКС-а. УНКС је навео да акциза улази у основицу за обрачун ПДВ-а, тако да рецимо уколико се акциза на бензин и дизел повећа за два динара по литри, очекивано повећање малопродајне цене по том основу би могло да буде два динара плус ПДВ, односно 2,4 динара. Свако повећање цена по правилу изазова пад потрошње, али у овом случају будући да су цене горива у Србији већ неколико месеци у благом паду, повећање акцизе би нас заправо вратило на цене које су важиле почетком октобра, што је још увек повољније него да су цене горива расле у периоду који је претходио увођењу нових дажбина. УНКС је апеловао на Владу Србије да заједнички као партнери детаљно преиспитају оправданост мноштва накнада, такси и обавеза које подижу трошкове пословања, који се директно, или посредно преносе на сваку литру горива. Нарочито узимајући у обзир да ће нафтни сектор ускоро морати да преузме и нове трошкове, трошкове испуњења захтева бројних директива, којима се уређују тржиште нафте и деривата нафте у Европској унији. Рационалнијим сагледавањем овог питања били би смањени, или укинути непотребни трошкови којима је нафтни сектор данас изложен. Тако би били створени услови за смањење цене горива и као полследица тога пораста потрошње и пораста фискалних прихода. "Апелујемо да је ово прилика да држава делимично ублажи велики проблем који је настао у промету ТНГ-а. Наиме, након вишеструког повећања акцизе на ТНГ, потрошња овог горива у Србији је у сталном и великом паду. За само пар година, једна административна мера је довела у питање оправданост свих инвестиција у ланцу потрошње", поручила је УНКС. Почевши од не малих средстава која су грађани уложили у уградњу уређаја за ТНГ у своје аутомобиле, затим инвестиција у опремање продајних места, складишта и изградњу постројења за производњу ТНГ-аутогаса.
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Разгледница из Стразбура, са гробља слободе штампе
Од 306 посланика ПС СЕ само трећина их је била у сали када се гласало о Џулијану Асанжу. С...
Небојша Јеврић: О смрти и смеху
Ћеранић: Нешто ми говори да би се судски процес Додику могао завршити у духу народне „тресла се гора…“
Годишњица “Инцидента у Бањској”: Како су повезани трагични догађаји на Косову са самитом БРИКС у Казању?
Крајем септембра у Србији се сећају трагичних догађаја који су се одиграли на Косову и Мет...