Међудржавни авијациони комитет објавио је да суспендује сертификате за све авионе „боинг 737“ у Руској Федерацији док не добије уверење од авио-власти Русије и САД о томе да су они подобни за летење. Писмо о томе објављено је на сајту Комитета. У писму је такође наведено да је Међудржавни авијациони комитет почетком октобра ове године Федералној управи цивилне авијације САД упутио захтев да се у авионима „боинг 737“ под хитно ремонтују висинска кормила како би се осигурала безбедност летења. Према информацији МАК, Росавијација је више од годину дана водила преписку с америчком управом у вези с овим питањем. „Није нам познато да су Росавијација, Федерална управа цивилне авијације и Боинг донели било какве заједничке одлуке у вези с гореуказаним хитним додатним радовима“, пише у писму. Додаје се да је Авио-регистар МАК принуђен да суспендује све сертификате за авионе „боинг 737“ док не добије одговарајућа уверења од Росавијације и Федералне управе цивилне авијације САД да су авиони типа ’боинг 737‘ „у стању које омогућава њихово безбедно коришћење“.
У Росавијацији су саопштили да пре него што предузму било какве мере очекују да аутентичност писма потврде представници МАК, који су позвани на саветовање у петак.
„Нисмо добили оригинал писма, због чега смо представнике МАК позвали на саветовање које ће бити одржано сутра“, рекао је саветник директора Росавијације Сергеј Изволски одговарајући на питање да ли је писмо комитета објављено на сајту аутентично и какви ће бити даљи кораци предузећа. Информацију да је МАК суспендовао сертификат за „боинг 737“ потврдио је за руску радио-станицу „Комерсант ФМ“ заменик шефа комитета Сергеј Зајко. Према његовим речима, неопходна је хитна дорада систем управљањем висинским кормилом. Притом је он навео да ће сертификати бити враћени када буде потврђена потпуна безбедност експлоатације авиона.Овај тип млазног путничког авиона пројектовала је у САД корпорација „Боинг“ шездесетих година. Када се узму у обзир све његове модификације, то је најчешће коришћени млазни путнички авион у историји авијације — досад је произведено више од 8.000 различитих модификација ове летелице.
Руске авио-компаније у овом тренутку користе 147 авиона „боинг 737“ разних модификација. За њима следи „ербас А320“ и његове модификације „А319“ и „А321“. У Русији су се догодиле две авионске несреће „боинга 737“ (2008. и 2009), у којима је погинуло укупно 138 људи.