Купиш полован ауто, стар четири године, за који је продавац „дао руку“ да ради као нов. Само је заглављен механизам на десном прозору и унутра се осећа неки чудан, помало устајао мирис. После месец дана и други прозор крене да кочи, после два цркне серво волан, после три се поквари електрика, а устајао мирис се и даље осећа. И онда одеш код мајстора и сазнаш да су кола, заправо, "настрадала" у мајским поплавама.
Управо то се догодило Урошу К. (29) из Крагујевца. - Летос сам, на једном аутоплацу у Чачку, купио жуту “шкоду фабију”, која је на први поглед заиста изгледала сасвим океј. Фарба је била очувана и кола су ишла супер. Како су месеци пролазили, као да је све кренуло да отказује. Кад ми је, после два месеца, отказао серво волан, отишао сам код мајстора и он ми је после пар дана рекао да су морали да ми замене цео механизам, јер је пукао кад су покушали да га поправе. Знајући да су кола релативно млада, то ми је било јако чудно – прича он. Јер, наравно, кад купите кола која су 2009. годиште и платите их 4.000 еура, не очекујете да ће вам се нешто толико брзо покварити. Али то није био крај. Недуго затим, на колима се покварила електрика и фарови нису радили исправно, а унутра је почео да се осећа некакав мирис паљевине. - Кад сам купио кола, приметио сам да, кад мало дуже стоје затворена, из њих крене да испарава помало устајали мирис. Куповао сам освеживаче, али ништа. Онда је почео да се осећа мирис паљевине, плина, па сам се уплашио да се нешто није запалило – објашњава Урош. Он је тад, одвезао кола код мајстора на генералну проверу, који је убрзо утврдио да је његов ауто извучен из поплаве. Аутомеханичар и електричар Владимир О. каже да му је био довољан један поглед, да у своју тврдњу буде потпуно сигуран. - Чим сам приметио блато и траву на кабловима за електрику знао сам колико је сати. То сам потврдио кад сам извукао појас до краја и на њему, такође, нашао блатњаве трагове, што значи да су га само споља опрали. Средио сам већ 7, 8 аутомобила који су извучени из поплаве, али Урошев је стварно урађен “офрље”. То се ради до најситнијих детаља - прича он. Владимир каже да је, за разлику од Урошеве жуте “фабије”, већина аутомобила из поплаве “замаскирана” толико добро, да би ретко који купац могао да примети да нешто није у реду. - Лаик неће моћи да примети, јер се то споља не види, али мајстор зна где да погледа. Много ми је људи долазило са сличним проблемима и неверицом у очима кад им кажем да су им кола била поплављена – каже он. Оваквих случајва има широм Србије, а поготово у Београду, који је једно од највећих тржишта поплављених аутомобила. Један од београдских аутомеханичара Никола С. прича да је пре неки дан радио на аутомобилу, који је до крова био под водом. - Ауто је био у тоталном расулу, а споља је деловао потпуно очувано. Било је блата под хаубом, испод тапацирунга на вратима, у штоп светлима. Кад сам рекао човеку да су га преварили, прво није могао да поверује, а после је само одмахнуо и рекао “Па шта сад да радим, немам паре за други”. Долазио ми је и човек који је хтео да среди кола из поплаве за продају, али кад сам видео да ће делови који треба да се замене коштати преко 3.000 евра, одустао сам од посла. Ко зна шта је било са тим колима – каже Никола. Ниједан аутомобил из поплаве није сређен у потпуности, прича он. Како се вода увлачи у све преграде и тако прави велику штету, потребно је заменити скоро све делове, да би аутомобил функционисао нормално. Али, то се не исплати продавцима, јер ниједан није спреман да се “испрси” за толико новца. Мајстори се слажу да су такви аутомобили “покретне бомбе” и саветују да се при куповини половних аутомобила потражи њихова дијагноза. - Ауто из поплаве никад више не може да ради сасвим нормално. Може да се догоди да се угаси у току вожње, јер баш у том тренутку цркне неки осигурач. И шта после? – пита се мајстор из Крагујевца, Владимир О.
Како да провалите да је ауто из поплава - Извући цео појас и проверити да ли је блатњав - Скинути вентилациону решетку и проверити да ли има прашине - Отворити кутију са осигурачима, извадити један и видети да ли је променио боју - Погледати да ли има прашине или блата у фаровима и штоп светлима - Проверити да ли је метални део испод инструмент табли кородирао - Отворити хаубу и погледати да ли има траве око мотора и каблова
Прочитајте још:Четири од десет тинејџерки било је присиљено на секс
Извор: 24sata.rs