Од 2008, Кинези званично раде на концептима авиона пете генерације.
Авионска индустрија Ченгду група (Ј-20) и Авионска корпорација Шенјанг (Ј-31), које послују под капом државне кинеске авио-индустрије АВИЦ, интензивно раде на дизајну супер-авиона, пише агенција Спутњик. За Ј-20, који је тренутно ближи реализацији, верује се да ће бити оперативан до 2018, али пошто су у фази прототипова, ни за један од два пројекта нису познате тачне спецификације, као ни за шта ће тачно они бити способни. Ипак, спекулише се да ће Ј-20 бити опремљен далекометним нападачким системима који ће моћи да погоде циљеве на било којој тачки Западног Пацифика. Такође, верује се да ће бити невидљиви за радарске системе, што би био први овакав авион произведен у Кини. Предвиђа се да би у случају ваздушних борби задатак Ј-20 пре свега био да ограничи непријатељске радарске системе и домет удара. И док се за Ј-20 очекује да ће бити супериоран када су у питању маневарске могућности, Ј-31 би требало да буде савршено оружје за одвраћање од упада на територију Западног Пацифика, преноси Спутњик. Процењена брзина Ј-20 ће се кретати до максималних 2,5 маха, док ће Ј-31 бити нешто спорији са граничном брзином од 2 маха, а оба авиона ће покривати борбено подручје од око 2.000 километара. Амерички званичници верују да ће Ј-31 превазићи могућности њихових ловаца четврте генерације као што су Ф-15 Стрјк игл и Ф/А-18 Супер хорнет, и да ће чак бити "раме-уз-раме" са Ф-22 или Ф-35. Крајем 2014, Председник АВИЦ-а Лин Џоуминг, био је довољно самоуверен по питању нових кинеских авиона да је чак изнео и следећу тврдњу:"Када Ј-31 полети, свакако ће срушити Ф-35. То је сигурно тако".
Прочитајте још:
Извор: Правда