ЗАГРЕБ - Регион ће ове године постати богатији за већи број инфраструктурних објеката у ваздушном саобраћају, чак осам аеродрома, при чему у томе ипак предњачи Хрватска, пише хрватски портал "Пословни дневник".
До краја године ће у рад бити пуштен нови аеродром Загреб капацитета пет милиона путника, што је инвестиција вредна више од 330 милиона евра. Ове године би требало да почну радови и на аеродрому на Рабу. Иако се ради о реалативно малом острву у северном Јадрану, најављује се да би тај аеродром требало да има капацитет од 200.000 путника годишње, што је на нивоу аеродрома Ријека. У аеродром на Рабу планирано је да се уложи до 60 милиона евра. Док Хрватска већ има примат у ваздухопловној инфраструктури са укупно девет оперативних аеродрома - седам међународних аеродрома, Аеродром Брач и Ваздушно пристаниште Мали Лошињ, регион прилично заостаје, оцењује "Пословни дневник". Словенија има два озбиљна узлетишта, БиХ аеродроме у Сарајеву и Мостару, а постоје узлетишта у Бањалуци и Тузли, док Србија има заправо само Београд иако покушава да ревитализује и Ниш. Занимљив пројекат је направљен и у Краљеву, наводи портал. Црна Гора има туристичку вадухопловну луку у Тивту и пословну у Подгорици. Македонија је обе своје зрачне луке, Скопје и Охрид, дала у концесију турском оператеру ТАВ-у. Занимљиво је да све те земље планирају да ове године крену у нове инвестиције.
Босна и Херцеговина планира да направи аеродром у Бихаћу, Србија у Новом Саду и Ужицу, Македонија у Штипу, а Црна Гора у Никшићу. Како процењује портал "Еx-Yu Aviation News", пројекат у БиХ биће оптерећен хипотеком неуспеха зрачне луке у Требињу, у коју је уложен милионски износ у израду документације и консултантске услуге, а годинама се није кренуло с мртве тачке. Локалне власти Бихаћа планирају да уложе милион еура у пројекат, а очекује се новац и од кантоналних и државних власти. Већину новца ипак би требало да осигура стратешки партнер, а прича се о томе да би могло да се ради о инвеститору из Турске. Покрајинска влада Војводине желела би да претвори постојеће спортско-пољопривредно узлетиште у Новом Саду у комерцијални аеродром који би служио, примарно, за чартер, теретне и нискобуџетне летове. Али, будући да је локација само 70-ак километара удаљена од београдског аеродрома Никола Тесла, поставља се питање његове праве сврсховитости. Србија планира да примарно ревитализује, углавном за исту сврху као и у Новом Саду, узлетиште у Ужицу које је, због тадашње војне намене, тешко страдало у НАТО-овим ударима 1999. године, подсећа портал. Процењује се да ће за то требати 19 милиона евра, а обнова би могла да буде завршена ове године. Црна Гора жели да у Никшићу, на простору запуштеног резервног аеродрома ЈНА, створи свој трећи међународни аеродром. Засад је у пројекат уложено 1,6 милиона евра, а укупни ће јој капацитет бити 200.000 путника. Македонија у Штипу жели да направи свој главни теретни аеродром, а радови ће почети кад се заврше метереолошке студије. Концесионар ће и у овом случају бити ТАВ, закључује "Пословни дневник".
Прочитајте још:
Извор: Танјуг