Руски концерн Радиоелектронска технологија КРЕТ ускоро ће представити нови унапређени модел авионског радара који ће према својим укупним карактеристикама испуњавати стандард модела који се налази на авионима пете генерације.
Осим значајног ојачања својих авио-потенцијала, Руси планирају да овакав тип технологије понуде иностраном тржишту, посебно традиционалним купцима који желе савремену авијацију. Нови радар Жук-АМЕ ојачан је активном фазном решетком, која омогућава повећање максималног домета детекције ваздушних и копнених циљева у односу на постојеће моделе. Активна фазна решетка омогућава детекцију циљева на даљинама 150 километара и више, у два режима рада - "ваздух-ваздух" и "ваздух-земља". Радар има способност да распозна и класификује појединачне и групне циљеве, истовремено нападајући неколико њих савременим и перспективним типовима оружја. Такође, овај радар има своју улогу и у извиђачким активностима, у тактичкој подршци другим авионима, као и у другим ситуацијама. Жук-АМЕ је конструисан да ради у свим временским условима - дан/ноћ, те у условима снажне противелектронске активности непријатеља. Главна идеја конструктора јесте да омогући пилоту да открије непријатељске ваздушне и копнене циљеве пре него што они открију њега, узимајући у обзир све савремене трендове примењене код летелица пете генерације. До краја 2016. године очекује се да неколико авиона МиГ-35 уђе у завршну фазу тестирања са новим радаром. Потпредседник Руске Федерације Дмитриј Рогозин наводи да је врло вероватно да ће та фаза бити изведена у реалним борбеним условима. Извор: rbth.com