НОВИ НАМЕТ ВЛАДЕ: Технички преглед неће моћи за џабе
Уколико се усвоји Нацрт закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја Србије, од Нове године би се зауставила распорострањена пракса регистрације возила на црно, без довожења аутомобила на технички преглед, а минималну цену ове услуге одређивала би Влада Србије. Тако би минимална цена техничког прегледа, бар према "сугестијама Удружења оснивача техничих прегледа (УОТП)", за путничко возило била 2.500, плус ПДВ, а за мопед или мотоцикл 2.000 динара. ''Није само ствар у одређивању најниже цене техничких прегледа. То је само једна од мера које годинама предлажемо надлежним органима Србије.'', каже Трифун Стојановић, председник УОТП. - Ми смо покренули иницијативу да се ова област уреди као делатност од општег интереса. Тражили смо и снимање сваког возила на линији техничког прегледа, а све у жељи да сузбијемо црно тржиште, регистрацију само "кроз папире" на којој сви губимо. И поштени технички прегледи и држава, која је, по нашим рачуницама, закинута за око милијарду динара годишње. Стојановић каже да се УОТП обраћао више пута надлежнима, тражећи уређење ове области, и да су, на крају, били принуђени да се обрате премијеру Александру Вучићу, "не би ли ствар покренули с мртве тачке''. - Указали смо на најочигледније проблеме, почевши од угрожене безбедности у саобраћају, јер ми имамо возни парк старији од 15 година - каже Стојановић. Наиме, сада је могуће регистровати аутомобил у Србији и без одвожења на технички преглед, или ту услугу добити потпуно бесплатно, јер фирма која се бави техничким прегледима добија проценат од сваке полисе обавезног осигурања, па јој се исплати да тако привлачи већи број возача. ''Сви који раде поштено доведени су на границу опстанка. Нелојална конкуренција је толика да прети да се велики број од око 1.300 линија техничких прегледа угаси и да више хиљада људи остане без посла.'', каже Стојановић и додаје: ''Ми се искрено надамо да ће држава урадити оно за шта се ми залажемо годинама уназад.'' А према предложеним изменама и допунама које би требало да ступе на снагу од 1. јануара наредне године, технички преглед возила се проглашава за делатност од општег интереса коју може да обавља јавно предузеће, односно привредно друштво које испуњава строге критеријуме које доноси МУП. Мораће да се уведе и обавезно фотографисање и снимање возила на линијама ТП. Биће обавезно и вођење евиденције, која ће бити увек доступна надлежном органу. Предвиђа се и увођење контролора које ће обучавати и лиценцирати Агенција за безбедност саобраћаја. Влада Србије би одређивала најнижу цену услуге ТП на предлог МУП, а на основу "прибављеног мишљења Министарства за трговину и услуге". Квалитетна контрола возила још више би допринела безбедности саобраћаја и смањила број настрадалих на нашим друмовима. У Удружењу оснивача техничких прегледа сматрају да је број линија за технички преглед у Србији превисок. Они тај закључак илуструју чињеницом да у Србији ради око 1.300 техничких прегледа на 2,1 милион возила. У Хрватској, која им 1,9 милиона возила, постоји само 161 овлашћена станица за ТП, а у Турској, са 18 милиона возила, само 280 ТП. Извор: Вечерње новости
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...