Најновије

ВУЧИЋ РЕКОРДЕР: Заузима места у медијима током кампање колико сви остали заједно!

Највећи део кампање се води ван простора намењеног за то, а заступљеност кандидата како на телевизији, тако и у штампаним медијима је далеко од правичне, може се закључити из резултата грађанског надзора изборне кампање.

Изношење резултата истраживања у Медија центру (Фото: mc.rs)

Кампања се води ван изборног блока, а посебно означени део блока у медијима намењен изборима се смањује и траје испод пет минута, што је незабележено до сада, изјавила је Тања Максић из Балканске истраживачке мреже (БИРН) на представљању резултата грађанског надзора изборне кампање 2016. године. Изборни блок траје од 2,5 до четири минута, али могуће је да пред крај кампање он буде дужи, рекла је Максић на конференцији за новинаре. Према њеним речима, у посматраном периоду од 3. априла на РТС, Пинк и Б92 највише је емитовано изјава Александра Вучића, чак 49, у укупном трајању од 25 минута. Максић је указала да је две трећине од тог броја изјава емитовано у "неизборном блоку". Дубравка Валић Недељковић из Новосадске новинарске школе рекла је да се у оквиру грађанског надзора кампање прати 40 ТВ станица, 30 штампаних медија, 29 портала у 17 градова током 30 дана. До сада је констатовано да је кампања почела знатно пре званичне кампање која је почела 1. марта у Републици и 22. марта у Покрајини, рекла је она. Ове изборе одликује кампања ван кампање, негативна кампања, рат саопштењима, видљивијом улогом жена, инструментализација елементарних непогода, недостатак баланса у медијима, јачање онлајн кампање, рекла је Валић Недељковић. Говорећи о кампањи ван кампање, она је навела пример када премијер Александар Вучић пресеца врпце и најављује субвенције за нове инвестиције, док у случају када се то чини на нивоу Војводине, то се сматра разбацивањем новца пореских обвезника.

Заступљеност на телевизији

Валић Недељковић је рекла да се посматрала заступљеност странака на јавном сервису и комерцијалним странкама и да је констатовано да је СНС заступљена колико све остале странке заједно. На јавном сервису је СНС била заступљена са 28 одсто, док на комерцијалним станицама 46 одсто, додала је она. Кампања је сиромашна када је реч о предизборним спотовима и углавном се води у сегментима бесплатних термина, пошто су партије дужне новац ТВ станицама са прошлих избора, рекла је Валић Недељковић и додала да се "врте" четири спота СНС и по један Лиге социјалдемократа Војводине, Социјалистичке партије Србије и коалиције ДСС-Двери. По завршетку избора, најавила је она, затражићемо промену правила o извештавању које је утврдило Регулаторно тело за електронске медије, јер су та правила "превише комотна".

Штампани медији

Новинарка Тамара Скрозза, која је наступала у име ЦРТА и Цензоловке, рекла је да су се посматрале насловне стране штампаних медија и три јутарња програма, односно сегменти прелиставања штампе, на ТВ Пинк, РТС и Н1 у периоду од 23. марта до 11. априла. Апсолутни шампион насловних страна је Александар Вучић са 28 насловница, од којих је 15 неутрално, 12 позитивних и једна не чак ни негативна, већ саркастична, рекла је Скрозза и напоменула да му је Војислав Шешељ до изрицања хашке пресуде био такмац са 18 насловних страна. Ивица Дачић је у протеклих седам дана имао нешто више насловница, али пре свега због сукоба са СНС, док је од опозиције највише било Драгана Шутановца са шест насловних страна, од којих пет негативних, рекла је она. Јутарње програме РТС и ТВ Пинк одликују "сигурни гости", неутралне теме и мањи број новинара као гостију који прелситавају штампу, рекла је Скрозза. Она је додала да је Н1 "светли пример", јер су у њиховом јутарњем програму гостовалi новинари из Данаса, Времена, Кикиндских новина, ВИЦЕ, који нису позивани на РТС и Пинк и могао је да се чује "плурализам ставова". Говорећи о текстовима на сајту Цензоловка о изборној кампањи на локалу, Скрозза је оценила да се дешавају ствари које су необјашњиве за 21. век. Скрозза је навела пример новинарке РТВ Крушевац која је на изборној листи СНС, а уреднички потписује Дневник и вести на тој телевизији. Извор: ФоНет

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА