Белгијска полиција упозорила је грађане да не користе последњи новитет на Фејсбуку, путем ког могу да искажу једну од шест емоција које им изазивају постови других корисника.
Увођење ове опције, почетком године, био је одговор на корисничку чежњу за “дислајк” дугметом, због чега се уз оно којим изражавамо да нам се неки садржај допада, појавила и могућност да прецизирамо своје емоције поводом онога што смо управо прочитали или погледали на овој друштвеној мрежи.
Како ништа, па ни Фејсбук, није бесплатно, испоставило се да је ово био само начин да се још боље опипа пулс његових корисника.
Према сугестијама белгијске полиције, баш као и у реалном животу, наше емоције имају маркетиншки потенцијал и у сајбер простору, па тако, на основу онога како се осећате у датом тренутку, “неко тамо” одлучује и које рекламе ће вам понудити.
Њихов савет за Белгијанце који имају профил на овој друштвеној мрежи био је, зато, да се уздрже од излива емоција, и ограниче исказивање својих преференција на “лајковање”.
– Ове иконице не служе само да ви изразите своја осећања, него и помажу Фејсбуку да процени делотворност реклама које вам пласира – пише у саопштењу на званичном сајту белгијске полиције.
Белгијска полиција даље појашњава да то што је Фејсбук ограничио број емоција које можете дигитално да изразите њиховим емотиконима, поред “лајк” дугмића, заправо олашава алгоритму који стоји иза њих да буде што учинковитији.
На основу тога коју емоцију изаберете, Фејсбук процењује да ли је прави тренутак за рекламу. Уколико сте добро расположени, за њих то значи да “имају вашу пажњу” и да су веће шансе да вам нешто продају, односно, да ви на то реагујете
Такође, након увођења ове опције, Фејсбук је нагласио да ће исказана љутња, поводом неког поста, бити третирана исто као и било која друга емоција, што даље значи да, чак и када овако реагујете на неки садржај, Фејсбук вам може понудити још сличних који такође могу водити продаји.
ИЗВОР: Телеграф