Ипак, према проценама консултантске куће Гартнер, раст продаје резултат је популаризације јефтиних паметних телефона на тржиштима у развоју, што је пак подстакнуто смањењем цена 4Г приступа мобилним мрежама.
“Нови брендови уносе пометњу у старе пословне моделе и повећавају свој удео. С таквом тржишном динамиком, кинески брендови полако постају нови водећи светски брендови”, сматра Аншул Гупта, директор истраживања у Гартнеру. “Два кинеска бренда су међу пет најпродаванијих у првом кварталу 2015, а представљали су 11 одсто тржишта. Сада већ говоримо о три кинеска бренда на топ пет листи уз удео од 17 одсто”.
Баш као Ксиаоми и Хуавеи, велики раст забележио је и Опо. Испред овог тројца налазе се само Самсунг и Епл, којима удео полако али сигурно опада. Оба гиганта су, наиме, испоручили мање уређаја него прошле године, а највећи пад је забележио Епл - са 17,9 на 14,8 осто удела у истом периоду (први квартал 2015/2016).
Самсунгов пад су, према аналитичарима, како-тако “амортизовали” нови модели из линије Галакси С7, али и јефтинији уређаји који су успели да се наметну као конкуренција на тржиштима у развоју.
ИЗВОР: Б92
Ишћенко: За преостале Украјинце је најбоље да Украјина што пре престане да постоји као држава
Украјини ће најлакше бити 2025. године. Раније је мало тога зависило од ње, а сада ни њена...