„Моменти” служе за организовање и дељење фотографија, а користе технологију базирану на вештачкој интелигенцији која са великом тачношћу идентификује особе на слици и групише фотографије према људима и амбијенту на њима. Управо то омогућава корисницима да лакше чувају гомилу слика са својих мобилних уређаја и да их на једноставан начин деле са фејсбук-пријатељима који се налазе на тим фотографијама. Кад корисник направи свој избор слика за „моменте”, може да их размени са пријатељима који су били на истом догађају (на пример венчање или рођендан) и тако аутоматски добије и оне слике на којима се налази а које је неко од пријатеља направио својим паметним телефоном.
Међутим, уместо да апликација то ради аутоматски, европски и канадски корисници ће због строжих прописа сами морати да означавају особе на сликама. „Фејсбук” ће им у томе донекле помоћи тиме што ће груписати фотографије на којима се појављују исти људи. Али, упркос тој олакшици, овакав начин функционисања „момената” није много једноставнији од „обичног” постављања слика и могућности да пријатељи корисника сами себе означе на њима. Због тога се поставља питање колико ће корисници уопште бити заинтересовани за овако окрњену верзију апликације? Једино што остаје као њена предност, оцењује се у критикама, јесте могућност да се садржаји деле приватно.
Европске и канадске регулаторне институције за заштиту приватности раније су исказале забринутост да њихови грађани неће имати могућност да спрече да буду аутоматски идентификовани помоћу ове „Фејсбукове” апликације.
„Моменти” су одговор најмногољудније друштвене мреже на сличне конкурентске сервисе као што су „Гугл фото” и „Епл фото” који такође користе технологију препознавања лица. Иако није објављено колико корисника је до сада инсталирало ову апликацију, мрежа оснивача Марка Закерберга је саопштила да је посредством „момената” размењено више од 600 милиона фотографија.
Извор: Политика