"Ситуација у БиХ не мења се годинама, јер је етничко питање доминантно, а поделе све веће. Последња дешавања у узаврелом 'босанском пролећу', међу којима је и одлука о методологији обраде података пописа становништва, само су продубили кризу", рекао је Мејер.
Три могућности
Он истиче да се мора имати у виду чињеница да је БиХ, са садашњом уставном структуром, настала уз огромну подршку ЕУ и САД, да би служила њиховим интересима, а не интересима својих грађана. "БиХ у будућности има три могућности. То је да буде одржана садашња уставна структура са два ентитета и три констутивна народа, затим да буде централизована, што прижељкују САД и Немачка, и да Република Српска постане независна", оценио је Мејер. Према његовом мишљењу, БиХ није формално подељена, али суштински не функционише као држава.Дејтон 2
Мејер подсећа да од 2006. године постоје тежње за организовањем међународне конференције Дејтон 2 на којој би била промењена уставна структура БиХ. "То није могуће урадити, јер САД све мање пажње посвећују западном Балкану. Сигурно је да ни Република Српска не би учествовала у промени уставне структуре БиХ, јер је анекс 4 Дејтонског мировног споразума основа за постојање Српске", појашњава Мејер. Он упозорава да би у неким новим уставним променама постојао ризик да Република Српска изгуби надлежности које има. "Република Српска има одређених проблема, али је сигурно успешнија политичка и економска заједница од Федерације БиХ. Због тога не сме пристати на уставне промене, а нема ни објективних разлога за тако нешто", оценио је Мејер.Уставне промене
Он наглашава да је реалност у којој функционише БиХ управо Дејтонски мировни споразум. "Уставне промене какве прижељкују Бошњаци у БиХ нису могуће. У прилог овоме иде и чињеница да Република Српска има блиске односе са Русијом, али и због политичке стагнације у ФБиХ", рекао је Мејер.Говорећи о проблему који је у БиХ изазван због доношења одлуке о методологији обраде података пописа становништва, Мајер наводи да је оваква одлука донесена због политичких интереса.