Реч је о пругама укупне дужине око 800 километара. Основ за такву одлуку је анализа о рентабилности Железница Србије (ЖС), која је показала да неке пруге треба затворити. На црној листи, међутим, нашле су се и неке врло важне регионалне трасе које су од виталног интереса за грађане и привреду. Министарство саобраћаја и ЖС дали су могућност да се до краја јуна локалне самоуправе изјасне да ли могу да финансирају одржавање путничког и теретног саобраћаја на деоницама које држава неће више финансирати. Извор из Србијавоза тврди да нису све пруге које су предвиђене за затварање нерентабилне, већ да има и оних за које је потребна реконструкција инфраструктуре, за шта нема новца, па су и оне стављене на непожељну листу. - Списак пруга које треба да се угасе саставила је компанија Инфраструктура Железница, и то без консултација са Србијавозом и Србијакаргом. Инфраструктура је гледала само свој угао, односно могућност да улаже у инфраструктуру, па се зато на црној листи налазе и деонице изузетно важне за неке регионе, попут деоница Краљево-Крушевац и Пожаревац-Мајданпек, које су жиле куцавице и за привреду и за грађане тог краја.
Ова сазнања потврдила је и министарка саобраћаја Зорана Михајловић. - У наредне три године модернизоваће се 500 километара пруга на којима ће се возити око 120 километара на сат. Међутим, више од 800 километара највероватније ће бити угашено јер се слабо користе и представљају само трошак Железницама. О томе сада причамо са локалним самоуправама, које ће имати слободу да део локалних железница или саме финансирају или да распишу тендер да неко други финансира. Не може све држава - каже Михајловићева.
Међутим, неке локалне самоуправе, попут Краљева, нису упознате с тим сценаријем. - Мислио сам да ће пруга Краљево-Крушевац бити ревитализована, а не угашена, јер је од виталног значаја за становништво. Не верујем да ће локалне самоуправе моћи саме да одржавају пруге и саобраћај - каже за градоначелник Краљева Томислав Илић. Извор: Блиц