Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је изјавила данас да је са представницима Руских железница договорено продужење рока за коришћење руског кредита и после 2017. додајући да се за пројекте који се реализују тренутно користи око 700 од укупно 800 милиона долара. "Руски кредит је потписан 2008. и готово да се није користио до 2013. и 2014. године и тада је потписан за период до децембра 2017. године", казала је Михајловић одговарајући на питања новинара у Вреоцима, где су почели радови на обнови деонице барске пруге Ресник - Ваљево. Према њеним речима, са потписивањем данашњег анекса 3.1 за пругу Стара Пазова - Нови Сад искористили смо близу 700 милиона долара. "Постоји део који још не може да се заврши пошто је кратак период. Договорили смо се и сви само сагласни о продужетку. Сигурно је да мора због пројеката који су у току да кредит продужимо и два министарства финансија ће разговарати о финансијским стварима - да ли се све продужава, да ли и одређене камате које стоје из тог периода када кредит није коришћен, а руска страна је у свом буџету одвојила тај новац за нас и друго", казала је Михајловић. "Руски кредит је, пре свега, партнерски однос између српских и руских железница, али и посебан однос између две земље", нагласила је Михајловић поручујући да ће Србија испоштовати уговорене рокове. Она је подсетила да руски кредит не обухвата само реконструкцију колосека већ и набвку нових возова. Михајловић је истакла да ту неће бити проблема и да се српска странка труди ништа не изгуби пошто би обустава кредита значила и прекид радова. "Верујем да ће два министарства финансија да нађу заједнички језик и да ће све бити у реду", рекла је Михајловић додајући да је о свему томе разговарано на састанку који је јутрос одржан у са руском делегацијом у Влади Србије.
Мишарин: Продужење због новог тунела у Чортановцима
Први потпредседник Руских железница Александар Мишарин је, са друге стране, рекао да је првобитно руски кредит договорен на 10 година и да је у односу на то период коришћења кредита скраћен. "Ми данас молимо за продужетак пошто је планирана изградња новог тунела (Чортановци на прузи Стара Пазова - Нови Сад) која ће због технологије радова износити 52 месеца. То је важан пројекат за Србију пошто ће након његовог завршетка возови моћи на тој деоници да иду 200 километара на сат", рекао је Мишарин одговарајући на питање новинара. Он је истакао да је сигуран да ће руска страна успети то да заврши у предвиђеном року, а можда и брже. Мишарин, такође, верује да ће сарадња са српским железницама на основу споразума о руском кредиту бити проширена и да ће спроводити до 2020. године.Српски студенти на руским факултетима?
Он каже да је данас са Михајловићком разговарано о могућности да се српски студенти обучавају на руским универзитетима у области железнице, с обзиром да се у Русији обучавају студенти из целог света. Како је навео, разговарао је јутрос и о техничком одржавању пруга у Србији, али и увођења централизованог управљања железничким саобраћајем.Вијадукт и тунел код Чортановаца - јединствени железнички објекти
РЗЗД интернешнел, који изводи радове, ће изградити на прузи Стара Пазова - Нови Сад два објекта јединствена по величини и значају за железничку инфраструктуру Србије - вијадукт у плавном делу реке Дунав и тунел Чортановци.Нови вијадукт ће бити двоколосечни и обухвата два моста од којих је сваки дугачак око три километра. Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви спојене евакуационим пролазима износи 2,2 километра. Приликом изградње тих објеката биће коришћење напредне методе за извођење радова на пробијању тунела и учвршћивање земљишта у циљу заштите од клизишта. Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових дизел-моторних возова из Русије. Представници руских железница кажу да је до сада за радове који су завршени на реконструкцији пруга у Србији потрошено 230 милиона долара.