Како је сазнао московски дневни лист „Известија“ , објекат је у потпуности потврдио своју функционалност и сада се решава питање лиценцирања система. Након тога, „Кузњецов“ ће бити у стању да пуним капацитетима приступи раду на новој верзији мотора НК-32 - серија 02 - за стратешке бомбардере Ту-160М2, као и на прављењу мотора за напредни стратешки авион (ПАК ДА).
Производња мотора НК-32 прекинута је 1993. године. Тестирања првих примерака модификованих НК-32 почеће већ ове године.
- Стенд за испитивања је направа П облика с вертикалним уређајем за усисавање и вертикалним пригушивачем издува - преносе „Известија“. - На њему је монтиран нови аутоматски систем за гашење пожара, нови цевоводи различите намене, замењена је сва електроопрема. Током модернизације замењене су све инсталације, а у саму направу уграђено је више од четири хиљаде компоненти опреме.
Министарство одбране Русије рачуна да ће до краја године добити партију мотора НК-32 из серије 02 спремних за уградњу. А до краја 2018. године у ваздух би требало да се вине први модернизовани бомбардер Ту-160М2.
Како је раније изјавио главнокомандујући Ваздушно-космичких снаја Русије Виктор Бондарев, 2021. године требало би да почне серијска производња тих модернизованих авиона.
Ваздушно-космичке снаге РФ планирају да купе најмање 50 таквих авиона.
- Ту-160 је универзални авион који омогућава да се дејствује практично у целом свету - истиче уредник часописа „Арсенал отаџбине“ Виктор Мураховски. - Концепција Ту-160 је прилично модерна. Може се говорити о томе да је помало застарела електронска опрема у авиону, али ако се она замени, то ће бити сасвим модеран авион. Главни проблем је био управо у моторима.
НК-32 - је мотор који је јединствен по својим карактеристикама, истиче главни уредник часописа „Взљот“ Андреј Фомин.
- Он не само да је најјачи на свету, већ и омогућава авиону да лети како у атмосфери, тако и у стратосфери, да ради као као реактивни, а и као и ракетни - истиче Андреј Фомин. - Максимална висина лета Ту-160 са НК-32 износи 18.000 метара. Ту могућност бомбардер може да користи за пробијање противракетне одбране противника. Ту-160 се подиже до граница космоса, и са брзином око две хиљаде километара на сат лако може да побегне ловцима. Посада пре таквих летова облачи скафандере, који веома личне на оне које носе космонаути.
По Фоминовим речима, концепција НК-32 омогућава прављење авиона већих димензија и веће вуче. То је један од главних разлога поновног покретања његове производње.
Модернизација Ту-160 ће „закачити“ цео ентеријер авиона. На пример, кабина бомбардера - обећано је да ће кабина бомбардера бити „стаклена“. То јест, уместо аналогних уређаја појавиће се панели од течних кристала, на којима ће се приказивати сви подаци који су потребни пилотима. Мотор НК-32 из серије 02 ће осим новог гасног генератора добити дигитални систем управљања ФAДEЦ, што ће обезбедити не само оптимални режим рада, већ и значајну уштеду горива.
- Ту-160 је већ сада спреман да користи цео спектар диригованог и недиригованог оружја - каже Андерј Фомин. -Током сиријске кампање, руске Ваздушно-космичке снаге демонстрирале су могућност бомбардера да лансирају најмодерније стратешке крстареће ракете Х-101 у ненуклеарној изведби. Ту-160М2 ће такође имати ту могућност, тако да ће се користити не само у оквиру система нуклеарног обуздавања, већ и за решавање текућих задатака у интересу безбедности државе. Извор: fakti.org