– Наравно да је у њима роба специјалне намене. И не само роба специјалне намене него сва пратећа опрема – наводи Бојан Аврамовић у интервјуу за портал tangosix.rs.
Иако Аврамовић говори о транспорту робе специјалне намене, из ранијих његових изјава у којима говори о оружју и војним базама, али и контекста ове изјаве, мало је вероватно да се под термином роба специјалне намене крије нешто друго, осим оружја. За које он, такође, тврди да је све легално.
Тиме су практично потврђене информације из истраживања Балканске истраживачке мреже (БИРН) и Мреже за истраживање организованог криминала и корупције (ОЦЦРП) тврдила да превозе оружје из централне и источне Европе ка Блиском Истоку и Турској.
Аврамовић додаје да по БИРН-овим статистикама дупло више Иљушина лети из Хрватске него из Србије и додаје да не види да било ко у Хрватској има проблема са тим него су поносни на развој своје привреде.
- Њих интересује шта је у њима. Исто што и у америчким авионима који лете из Америке, руским авионима који лете из Русије ка тим дестинацијама, исто што у немачким авионима који лете из Рамштајн базе, али није надлежност аеродрома да прича шта је у њима. Ради се о роби која је произведена у Србији, која има све потребне дозволе за извоз, ради се о роби која и те како утиче на привредни раст. Ако некога баш интересује, то је апсолутно легална роба - наводи Аврамовић.
У разговору додаје и да су сва питања у вези са темом терета који превозе Иљушини у ствари за Министарство одбране и СДПР.
– То нема никакве везе са аеродромом. Аеродром карго превозе договара са шпедитерима. Дакле, аеродром пружа услугу када царина то одобри. Ако не, аеродром га неће пустити – наводи Аврамовић и додаје да је нишка царина једна од четири интегрисане царине у Србији, што подразумева заједничко управљање више надлежних институција међу којима су гранична полиција, аеродром (Константин Велики), царина, ветерина и БИА.
Када је реч о буци коју стварају ови авиони, због чега је директор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије у јулу забранио полетање са аеродрома Никола Тесла у правцу града Владица Ђурђановић, директор аеродрома "Константин Велики" наводи да ће, ако буду забрањени и у Нишу, потражити посао на другом месту - у Хрватској.
- Видимо да се људи жале на буку. То су авиони направљени негде деведесетих година. Таква је била тад технологија. Већа је бука, али имате и мерцедесе из тих година, па ми нисмо забранили да мерцедеси из тх година иду друмовима у Србији. Тако да не видим разлога ни да се жале новинари, а ни грађани на Иљушине. Ти Иљушини лете и у Хрватској, Босни и Херцеговини, Мађарској, Румунији, Бугрској, Македонији – у свим земљама у окружењу – наводи Ђурђановић и додаје:
– Хрватска има осам аеродрома, а Србија дупло већа од Хрватске има само два аеродрома. Протерали смо Иљушине из Београда, ако их протерамо из Ниша, они ће отићи у Хрватску. Да ли хоћемо да се српска роба извози преко Хрватске? Ако је то циљ, онда је то већ политика и негативна кампања за развој ваздухопловства и извоз наше робе из наше земље - додао је он. Извор: tangosix.rs