Након писања новина, коме су се претходних дана јављали грађани избезумљени због огромних рачуна који су им стизали за децембарску струју, реаговао је премијер, а потом и ЕПС - па је утврђено: грешака је било, и новац ће бити враћен!
Електропривреда Србије завршиће у наредних неколико дана истрагу око увећаних децембарских рачуна за електричну енергију и обештетиће све грађане кроз наредни рачун.
Према досадашњим информацијама, до проблема је дошло због неочитавања бројила на територијама електродистрибуција у Нишу и Београду.
- Желим да упутим извињење сви грађанима Републике Србије, односно свим корисницима ЕПС-ови услуга, јер је евидентно да је у одређеним деловима Србије, на територијама одређених електродистрибуција постоји грешка у читању бројила и због тога грешка у испостављеним рачунима. Ми ћемо све испитати врло прецизно. Под надзором ЕПС-а биће очитана потрошња за јануар, од 1. фебруара, и исправићемо сваки рачун тако да ниједан грађанин, ниједан корисник неће бити оштећен - рекао је Милорад Грчић, в. д. директора "Електропривреде Србије".
А на који начин је могуће повратити новац, и жалити се, ако сматрате да сте оштећени?
- Грађани који сумњају у исправност децембарских рачуна за електричну енергију, могу да поднесу рекламације по регуларној процедури на шалтерима ЈП ЕПС у електродистрибуцијама, на адреси која се налази на сваком рачуну.
Приговори могу да се упуте писаним путем на адресу назначену на предњој страни рачуна, или лично на шалтеру, на истој адреси. Рок за приговор је осам дана. На сваком рачуну наведен је и број телефона на који купац, у зависности од места становања, може да се јави у вези са питањима која га интересују - кажу у ЕПС-у.
Иако на сајту ЕПС-а постоје контакт телефони за пријаву грешке на рачунима, када се позову неки од бројева, не добија се одговор.
У Земуну су на централи објаснили да службеници не стижу да подигну слушалицу од гужве на шалтеру, јер највећи број грађана долази лично да рекламира огроман рачун који је све шокирао након Нове године.
- Радимо вечерас до осам, али овде је сада толика гужва да нико не стиже да подигне слушалицу - казали су.
У Старом граду мања гужва, па је добијена особа за рекламације.
- Да, можете да рекламирате и телефонски, само нам треба ваш број бројила - казали су из овог ЕПС-овог одељка.
Након што провере стање на бројилима са оним која су вам наплаћена, разлика ће, како је саопштено, бити враћена кроз наредне рачуне.
- Са појачаном контролом очитавања стања бројила за јануар биће исправљене све евентуалне грешке које су начињене у читању за децембар. На тај начин у рачуну за јануар, који ће купци добити у фебруару, биће утврђена потпуно тачна стања - кажу у ЕПС-у.
Реаговао и министар
Поводом рекламација грађана због високих рачуна за електричну енергију, министар рударства и енергетике Александар Антић изјавио је да очекује да ће ЕПС у најкраћим роковима отклонити грешке које су начињене приликом издавања једног броја децембарских рачуна.
Оно што је кључно, а на чему је и премијер Александар Вучић посебно инсистирао је, да ниједан грађанин неће бити оштећен, уколико се кроз процес рекламације утврди да је дошло до грешке ЕПС-а. Очекујемо брзе реакције, оцену шта се дешавало у појединим дистрибуцијама, отклањање грешака али и анализу одговорности са сменама оних који су довели до ове ситуације”. Извор: Еспресо