Најновије

ПОСЛЕ 40 ГОДИНА: Руси модернизују српску пругу! Ево шта су урадили и шта још планирају

Завршени су радови на модернизацији дела барске пруге од Ресника до Ваљева, у дужини од 77,6 километара, и том пругом се данас провозала потпредседница владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић са представницима Руских железница.

Српске пруге (Фото: Јутјуб)

Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на сат, а Михајловић је истакла да је модернизација тог дела барске пруге завршена после пуне четири деценије.
„Реконструсали смо првих 77 километара пруге и ово је само почетак”, поручила је Михајловићева.
Министарка се руским дизел моторним возом, који је набављен у оквиру руског кредита, возила од Вреоца до Ваљева заједно са потпредседником Руских железница Александром Мишарином, генералним директором РЖД Интернешенел Сергејом Павловим и представницима медија.
Министарка је у железничкој станици Ваљево, где је званично обележен завршетак радова, рекла да је сада просечна брзина на тој прузи око 100 километара на сат.
Модернизација пруге Ресник - Ваљево у дужини од 77,6 километара, на међународном железничком коридору Београд - Бар, завршена је у року - 13. новембра, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.
Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник - Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита чија је укупна вредност 800 милиона долара.
Михајловић је нагласила да предстоји даља модернизација пруга на Коридору 10.
Обнова барске пруге је почела 15. јула 2016. године после пуне четири деценије, а радове је извела компаније РЖД Интернешнел.
Михајловић је истакла да су Руске железнице једне од најбољих на свету и да ће Србија наставити у сарадњи са њима да реализује заједничке пројекте у Србији.
Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП и радови су обухватили реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, С С и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.
Србија би за три године требало да има најмање 520 километара пруга на којима ће возови моћи да иду просечном брзином од 120 до 150 километара на сат, нагласила је министарка грађевинарства.
„На овој прузи од Ресника до Ваљева су раније возови ишли и брзином мањом од 30 километара на сат на појединим деловима”, рекла је Михајловић.
Пруга Београд-Бар кроз Србију је дуга 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.
Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових дизелмоторних возова из Русије.  А у априлу је компанија "РЖД интернешенел" саопштила да је пре рока завршила радове на деоници пруге Винарци–Ђорђево, последњој од шест деоница Коридора 10 на којима ја изводила радове.
Прочитајте ОВДЕ како су Русија и Кина запретиле Америци због Србије?
Извор: Танјуг

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

А какве су проблеме пре две године, имали са реализацијом радова, погледајте у овом снимку.
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА