Намера је да се овим аранжманом обезбеди несметано извршавање задатака дежурства у систему ПВО (QRA – Quick Reaction Alert) која се обавља у ваздухопловној бази Граф Игњатијево близу Пловдива и то све док Бугарска као чланица НАТО-а не набави нове борбене авионе што би се, у најоптимистичнијем сценарију, могло догодити у периоду од 2020-2022. Позив за подношење понуде је послат само руској компанији РСК МиГ коју је бугарско министарство одбране, као оригиналног произвођача МиГ-а 29, признало као једину која може да обезбеди стабилну и свеобухватну логистичку подршку за овај тип авиона. Компанија са седиштем у Москви би своју понуду требало да достави најкасније до 18. децембра а преговори са бугарским Министарством одбране би почели већ следећег дана. Имајући процењена максимална дозвољена финансијска средства од 41,56 милиона евра, предвиђени оквирни споразум између Министарства одбране и РСК МиГ би требало да резултира враћањем у оперативну употребу комплетне флоте РВ Бугарске од 12 једноседа МиГ-29А (9.12А) и три двоседа МиГ-29УБ (9.51А). Споразум би требало да гарантује да бугарске ваздухопловне снаге имају најмање 10 летно способних авиона у било ком тренутку у периоду од 4 године уз годишњи налет једноседа од 1.000 сати и двоседа 450 сати. У позиву за подношење понуде стоји да је потребно ремонтовати стајне трапове на 10 авиона, потом ремонт 13 избацивих седишта класе 0-0 Звезда К-36ДМ Серије 2, затим извршити инспекцијске радове на авиону МиГ-29УБ евиденцијског броја ’’14’’, урадити ремонт различитих авионских компонената и обезбедити планиране и непланиране испоруке резервних делова, потрошног материјала, инструмената и специјалних алата. С четири нова и 6 половних турбовентилаторских мотора РД-33 који су из Русије већ испоручени према уговору из новембра 2016. који је вредео 21,8 милиона евра, може се опремити пет МиГ-ова 29 па се очекује да ће у обнови оперативности целокупне флоте авиона морати да се набави додатних 20 РД-33 и то без резервних мотора за флоту ових ловаца. Оквирни споразум би бугарским ваздухопловним снагама такође требало да обезбеди неометан приступ инфрацрвено самонавођеним ракетама ваздух-ваздух малог домета типа Р-60МК и Р-73Е, полуактивно самонавођеним ракетама ваздух-ваздух средњег домета Р-27Р1 као и муницији 30×165 мм за једноцевни аутоматски топ Грјазев-Шипунов ГШ-30-1 калибра 30мм. Изненадни и хитни заокрет Софије према Кремљу за логистику МиГ-ова 29 долази два месеца након што је 5. октобра бугарски парламент препоручио понављање процеса куповине новог типа борбеног авиона за ваздухопловне снаге. С обзиром да је та набавка одложена за пар година и да је оперативност флоте МиГ-ова 29 у међувремену озбиљно опала због лоше логистике и истека међуремонтних временских рокова, влада у Софији није имала другу опцију сем да започне преговоре са руским војно-индустријским комплексом с циљем да моментално обезбеди стабилну логистичку подршку своје флоте 29-ки. У том процесу Бугарска ће највероватније инсистирати да у цео посао буде укључен и државни ремонтни завод Авионамс са седиштем у Пловдиву. Иначе, нови председник Бугарске Румен Радев искусан је пилот бугарског ратног ваздухопловства. Погледајте његову акробатску изведбу на МиГ-у 29:
МИЛАН ВИДОЈЕВИЋ ЗА ПРАВДУ: Шта можемо да очекујемо од Трампове администрације?
Пише: Милан Видојевић