Најновије

НИШТА ОД НАТО ПАРТНЕРА: Бугари моле Русе за ремонт старих МиГ-ова, или остају без авиона!

Бугарско министарство одбране покренуло је 7. децембра процедуру избора компаније која би, према оквирном споразуму, пружила Ратном ваздухопловству Бугарске интегрисану логистичку подршку за 15 двомоторних млазних ловачких авиона МиГ-29 за период од 48 месеци.

Бугарски МиГ-29 (Фото: public)

Намера је да се овим аранжманом обезбеди несметано извршавање задатака дежурства у систему ПВО (QRA – Quick Reaction Alert) која се обавља у ваздухопловној бази Граф Игњатијево близу Пловдива и то све док Бугарска као чланица НАТО-а не набави нове борбене авионе што би се, у најоптимистичнијем сценарију, могло догодити у периоду од 2020-2022. Позив за подношење понуде је послат само руској компанији РСК МиГ коју је бугарско министарство одбране, као оригиналног произвођача МиГ-а 29, признало као једину која може да обезбеди стабилну и свеобухватну логистичку подршку за овај тип авиона. Компанија са седиштем у Москви би своју понуду требало да достави најкасније до 18. децембра а преговори са бугарским Министарством одбране би почели већ следећег дана. Имајући процењена максимална дозвољена финансијска средства од 41,56 милиона евра, предвиђени оквирни споразум између Министарства одбране и РСК МиГ би требало да резултира враћањем у оперативну употребу комплетне флоте РВ Бугарске од 12 једноседа МиГ-29А (9.12А) и три двоседа МиГ-29УБ (9.51А). Споразум би требало да гарантује да бугарске ваздухопловне снаге имају најмање 10 летно способних авиона у било ком тренутку у периоду од 4 године уз годишњи налет једноседа од 1.000 сати и  двоседа 450 сати. У позиву за подношење понуде стоји да је потребно ремонтовати стајне трапове на 10 авиона, потом ремонт 13 избацивих седишта класе 0-0 Звезда К-36ДМ Серије 2, затим извршити инспекцијске радове на авиону МиГ-29УБ евиденцијског броја ’’14’’, урадити ремонт различитих авионских компонената и обезбедити планиране и непланиране испоруке резервних делова, потрошног материјала, инструмената и специјалних алата. С четири нова и 6 половних турбовентилаторских мотора РД-33 који су из Русије већ испоручени према уговору из новембра 2016. који је вредео 21,8 милиона евра, може се опремити пет МиГ-ова 29 па се очекује да ће у обнови оперативности целокупне флоте авиона морати да се набави додатних 20 РД-33 и то без резервних мотора за флоту ових ловаца. Оквирни споразум би бугарским ваздухопловним снагама такође требало да обезбеди неометан приступ инфрацрвено самонавођеним ракетама ваздух-ваздух малог домета типа Р-60МК и Р-73Е, полуактивно самонавођеним ракетама ваздух-ваздух средњег домета Р-27Р1 као и муницији 30×165 мм за једноцевни аутоматски топ Грјазев-Шипунов ГШ-30-1 калибра 30мм. Изненадни и хитни заокрет Софије према Кремљу за логистику МиГ-ова 29 долази два месеца након што је 5. октобра бугарски парламент препоручио понављање процеса куповине новог типа борбеног авиона за ваздухопловне снаге. С обзиром да је та набавка одложена за пар година и да је оперативност флоте МиГ-ова 29 у међувремену озбиљно опала због лоше логистике и истека међуремонтних временских рокова, влада у Софији није имала другу опцију сем да започне преговоре са руским војно-индустријским комплексом с циљем да моментално обезбеди стабилну логистичку подршку своје флоте 29-ки. У том процесу Бугарска ће највероватније инсистирати да у цео посао буде укључен и државни ремонтни завод Авионамс са седиштем у Пловдиву. Иначе, нови председник Бугарске Румен Радев искусан је пилот бугарског ратног ваздухопловства. Погледајте његову акробатску изведбу на МиГ-у 29:

Приземљивање Спартана

Флота бугарских вишенаменских транспортних авиона Ц-27Ј Спартан ће почетком 2018. године престати да лети пошто ће последњи оперативни примерак бити приземљен ако се до тада не нађе решење за осигуравање интегрисане логистичке подршке произвођача, италијанског Леонардо Аиркрафт. Криза са овим типом ваздухоплова у РВ Бугарске почела је у марту 2017. када је истекао петогодишњи уговор о техничкој подршци, вредан 25 милиона евра, који је био потписан између бугарског Министарства одбране и компаније Леонардо Аирцрафт. При том, у буџетима за ову а и следећу годину нису осигурана средства да се тај уговор продужи. Произвођач је већ понудио Бугарској нови споразум о техничкој подршци у трајању од 4 године по цени од 17 милиона евра. Министарство одбране је наводно смањило вредност понуде али није успело да обезбеди финансијска средства која би омогућила да се потпише нови споразум. Бугарско РВ поседује три двомоторна тактичка транспортна авиона Ц-27Ј Спартан (војни евиденцијски бројеви 071, 072 и 073) који се налазе у саставу 16. транспортне ваздухопловне групе у ваздухопловној бази Враждебна која се налази на северној страни међународног аеродрома у Софији. Какав је епилог инцидента на сиријском небу између америчких и руских авиона, прочитајте ОВДЕ. Извор: tangosix.rs

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА