Најновије

ЗАОКРЕТ: Модерни "Орао" или "Галеб"?

У модернизацију школско-борбеног авиона “супергалеб Г4” држава је за последње четири године уложила најмање седам милиона евра.

"Орао" (Фото: Јутјуб)

Заокрет ка летелици “орао”, која би уз “мигове 29” требало да постане узданица Ратног ваздухопловства, како тврде у Министарству одбране, не значи и одустајање од ренесансе провереног “супергалеба”.
“Нећемо одустати од овог посла. “Г4” је перспективан авион који има важну улогу у обуци пилота Ратног ваздухопловства. Модернизација “орла” одвијаће се потпуно независно од овог пројекта”, наглашавају у Министарству одбране, пишу Вечерње новости. 
Уградња савремене опреме у овај авион већ неколико година је приоритет Ратног ваздухопловства. Првобитни план био је да прототип нове-старе летелице полети 2017, а да оперативна употреба у војсци почне 2020. године. 
Овај амбициозно најављени подухват стигао је до расписивања тендера и избора страног партнера коме ће бити поверен посао, као и израде потребног пројекта. Захваљујући овом улагању једна ескадрила од најмање девет оваквих летелица требало би да остане у употреби у Ратном ваздухопловству Србије до 2030. године. 
Актуелна набавка “мигова 29” из Русије кључни је узрок промене плана приоритета Министарства одбране и планираног заокрета ка “орлу”. Војни врх је проценио да нам је овај авион потребнији и вишеструко кориснији. 
“Потребан нам је модернизовани “орао” као подршка копненим снагама, али и као платформа за дејства са дистанце. Како је технолошки посао модернизације “орла” и “супергалеба” врло сличан, прво ће почети модернизација “орла””, објаснио је недавно начелник Управе за одбрамбене технологије, генерал-мајор Бојан Зрнић. 
“То значи да ће пакет осавремењивања “супергалеба” бити умањен и биће скромнији у односу на модернизацију “орла” која ће подразумевати и развој нових фамилија ваздухопловно-убојних средстава, за могућност такозваног станд-оф дејства”, каже он. 
Летелице овог типа које су у саставу 98. ваздухопловне бригаде произведене су крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година и отуд је прва дилема војних стратега била - може ли конструкција “орла” да издржи нове захтеве? Процена је поверена Војнотехничком институту, који је претходних месеци анализирао стање ових авиона. 
“Закључено је да је захваљујући старој школи авионске конструкције “орао” способан за модернизацију. Процењено је да је могуће продужење века употребе ових летелица до 40 година (од године производње), као и да је могуће додатно продужење за још осам година. То оправдава процес модернизације. Спровешћемо, притом, програм специфичне анализе за сваки авион посебно у нашој флоти, а не целе серије одједном”, наводи генерал Зрнић. 
Ратно ваздухопловство Војске Србије ускоро очекује и коначну испоруку школских авиона “ласта”. На Аеродрому Батајница у следећих месец-два наћи ће се укупно 14 летелица тзв. нулте серије која ће уз два прототипа заокружити флоту ових ваздухоплова. “Ласта” ће бити ослонац почетне пилотске обуке у следеће две деценије. Извор: Вечерње Новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА