На такмичењу “Млади предузетник”, одржаном у петак, 21. априла, у Београду, у организацији Високе школе за пословну економију И предузетништво (ПЕП), победу је однела екипа “БиоБенг”, која је представила пројекат производње биобутанола, специјалног биогорива које би могло да буде додатак сваком другом гориву и погодно за сваки аутомобил, и које смањује штетне гасове, али и потрошњу. Другопласирана је била екипа “Велес органик” која је промовисала производњу здраве хране и органских производа, хране која не садржи ГМО,а то би биле бобице, чајеви и други производи којима би снабдевали ресторане и кафиће, али и слали на кућне адресе. Треће место заузели су “Спаљивачи” са потпуно оригиналном причом о спаљивању опасног медицинског отпада. Три првопласиране екипе су добиле лепе награде, а победнички тим је добио и бесплатан пут у Венецију у организацији агенције “Вива травел”.
Пре почетка такмичења, учеснике је поздравио др Душан Цогољевић, оснивач Високе школе за пословну економију и предузетништво, и пожелео им добродошлицу од установе која има европске шампионе И светске вицешампионе у дебати и која је последњих година вишеструки укупни победник Еуријада и менаџеријада. - Учешћем на овом такмичењу многи ученици су кренули у изучавање нечег новог, нешто што досад нису радили. Неко ће бити, први, неко други, трећи, неко девети, али овде сте сви победници – казао је Цогољевић и пожелео успех учесницима.
Ваља зато споменути и бизнис планове оних који нису заузели прва три места, али су задивили жири и публику својом креативношћу и елоквенцијом. Тако је “Етно кутак” представио производњу накита са етно детаљима, али и ратлука, док је “Сербиан фоод Енергy” планирала организвоани извоз производа српског сељака, од месних прерађевина, до сланих и слатких прерађевина од воћа и поврћа, а главна дестинација извоза била би Русија. Екипа ”Камелеон” која се бави маркетингом, промовисала је књигу о нестварној и занемареној Србији, односно лепотама и догађајима који вребају своје место из прикрајка. Тим “Fund & Edu Toysa” представио је производњу безбедних играчака за децу, и то од дрвета, никако од пластике, и то од сечења дрвета и обраде, све до финалног лакирања. Група под називом “Афродита” одлучила се за посао организовања свадби, а у својој понуди ова агенција има: краљевско венчање, венчање из снова и срећно венчање. На крају, екипа “Парадајза” представила је нову друштвену игру која промовише економију, а њихова “Економија гејм” има до осам играча (четири компаније и четири домаћинства) и 96 картица за игру.
Председник жирија Зоран Илић из "Биомелема" рекао је да са својим обавезама не би имао времена да су га позвали неки политичари, али да ће увек имати времена за овакве младе и креативне предузетнике.
“Ви млади предузетници, ви сте елита”, поручио је Илић и обећао: “Ја сам данас видео девет младих екипа и девет победника, а ми ћемо помоћи да све те идеје које смо чули нађу место на тржишту”.
На овом такмичењу је у последња четири месеца узело је учешћа више од 500 ученика средњих школа широм Србије. Извор: Правда