То је изазвало и скок цена горива на бензинским станицама, саопштило је Удружење нафтних компанија Србије (УНКС).
Из УНКС-а наводе да је веома опала и понуда дизел горива, пре свега као последица вишемесечних проблема у допремању горива из увоза Дунавом.
То је, како појашњавају, довело до повећања трошкова транспорта по јединици производа, па и до несташице увозног горива, које је, на пример, у структури потрошње дизела 2017. било заступљено са око 34 одсто.
Према подацима УНКС-а, у Србији и свим земљама у региону поскупело је гориво на бензинским пумпама, те је просечна малопродајна цена дизела, која је највиша у Албанији (1,45 евра) и Грчкој (1,42 евра), ове недеље и у Хрватској виша него у Србији, будући да тамо износи 1,416 евра, а у Србији - 1,415 евра.
Најскупљи бензин су 10. октобра ове године и даље плаћали Грци - 1,64 евра, што је за 22,6 одсто више у односу на просек у региону, а најјефтиније Бугари (1,15 евра). Србија је по висини цене бензина у "златној средини" са износосм од 1,31 евра по литри, што је за 1,40 одсто ниже у односу на просечну цену региона.
Грчка такође предњачи с ценом ауто-гаса (ТНГ) од 0,87 евра по литри, а ово гориво је најисплативије Албанцима где кошта 0,52 евра. Цена нафте типа "брент" је у протеклих месеци и по поскупела за 22 одсто, тако да је 29. септембра достигла 86,29 долара за барел, што је највиши ниво у последње четири године.
Уочи ступања на снагу пуних санкција САД-а према Ирану, нико поуздано не зна да ли ће понуда на глобалном нивоу моћи да задовољи актуелну тражњу за црним златом, због чега се ове недеље бележе велике осцилације цена по којима се тргује у току једног дана, поручују из УНКС-а.
Прочитајте ОВДЕ све о отварању Лидла у Србији, погледајте тучу за пилетином.