Најновије

АНАЛИЗА: Шта је урађено после годину дана - Српски Мигови 29, тренутни статус флоте

РВ и ПВО Војске Србије је у односу на 2016. годину, овогодишњу заједничку руско-српску ваздухопловну летно-тактичку вежбу БАРС дочекало са повећаним капацитетима када је у питању ловачка авијација а у то су се приликом посете Батајници четвртог дана одржавања вежбе могли уверити и медији.

Пробни лет Миг 29 у Батајници (Фото: vs.rs)

Извођење БАРС-а поклопило се са годишњицом испоруке авиона МиГ-29 које је Русија донирала Србији па је редакција портала Tango six решилa да анализира докле се стигло са њиховим увођењем у употребу.

У периоду од 2. до 4. октобра 2017. године Србији је испоручено 6 бивших руских МиГ-ова 29 од којих је један одмах враћен у Русију на генерални ремонт.

Убрзо након њиховог првог јавног приказивања на вежби “Слобода-2017“ која је одржана 20. октобра 2017, на 5 авиона који су остали у Србији су у хангарима аеродрома Батајница започети ремонти мањег обима и довођење на исти ниво на коме се налазе постојећа 4 српска авиона тј. дорада на приближан стандард верзије МиГ-29СД.

На радовима су остала три једноседа, један у верзији 9.12А као и два 9.13 а поред њих још и два двоседа 9.51. Први који је полетео 27. августа ове године био је једносед 9.12А евиденцијског броја 18151 а пар дана касније свој први лет имао је и двосед ев. броја 18351.

Током месеца септембра полетела су оба 9.13 и то 18202 и 18203 док је управо за време вежбе БАРС-2018 4. октобра први лет обављен и на двоседу 18352. Екипа портала је присуствујући активностима истог дана приметила да су на вежби тада била употребљена 4 авиона и то по два једноседа (од којих један 9.13) и оба двоседа.

У дежурној пари налазио се један старији авион, једносед 9.12Б ев. броја 18102 коме, пошто му је ремонт завршен почетком 2011. године, ресурси истичу 2021. (уколико до тада не налети 700 сати од ремонта) као и једносед 9.12А који је истог дана повремено коришћен за потребе увежбавања заједничких руско-српских посада.

Може се дакле констатовати да Србија тренутно располаже са 6 оперативних 29-ки од којих 5 из руске донације односно да су на бившим руским примерцима радови завршени и да су они сада оперативни. Шести МиГ-29, једносед 9.13 ев. броја 18201, који је Русија поклонила Србији још увек је у 121. ремонтом заводу у Кубинки и како су сазнали, до краја године а можда већ овог месеца, стићи ће на Батајницу.

За време боравка на Батајници, у хангарима и испред њих уочено је и да су радови на преосталим српским авионима у пуном јеку. На њима се не ради општа оправка већ ремонти мањег обима као и радови на њиховом продужетку животног века а подсетимо њихово одржавање ће се у будућности радити по стању. Они ће највероватније бити завршени до краја године тако да би Србија тада или почетком 2019. могла имати 9 ако не и свих 10 авиона у ескадрили.

Током 2019. године у Србију би требало да стигне и 4 авиона из Белорусије, постоје шпекулације да ће сви бити једноседи 9.13. Овом испоруком РВ и ПВО ће заокружити праву ескадрилу са 14 авиона од тога 11 једноседа и три двоседа. Када је реч о даљем осавремењавању флоте српских 29-ки још увек нема званичне потврде да је потписан уговор о њиховој модернизацији нити било какве информације о томе како би она изгледала.

Путин долази на Српску нову годину, а са њим и наоружање због којег нико неће смети да нас нападне. Прочитајте ОВДЕ све о томе.

Извор: tangosix. rs

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

ГРМИ БАТАЈНИЦА: Полетели руски Мигови изнад Београда

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА