Оснивач и главни уредник "Архипелага" Гојко Божовић каже да је концепт Београдског сајма књига потпуно погрешан и да из године у годину показује да није ни у корист читаоца, ни у корист издавача.
- Уместо великог књижевног, културног, јавног догађаја, какав је готово увек био, Београдски сајам књига је све више велика, по много чему значајна, продајна манифестација, која нема више културни концепт него је њен модел "cash and carry"", рекао је Божовић за агенцију '’Тањуг'’, нагласивши да би Сајам књига требало позицинирати тако да у првом плану буду књиге, књижевне и културне вредности, писци.
Он примећује да Сајам помаже читаоцима да дођу до књига, али је у међувремену изгубио две важне димензије.
- Промотивна димензија је готово потпуно нестала пред налетом продајних стратегија и активности, а с друге стране највећи део књига на Сајму није видљив у садашњој концепцији која инсистира на бројевима и нимало на доброј естетици. Није добро да Сајам претварамо у велики шопинг мол за продају књига - упозорио је Божовић.
Према његовим речима, Сајам књига је изгубио и димензију великог промотера читања и великог промотера савремене литературе.
- Некад је то било место на коме сте могли да видите све значајне писце и они су били видљиви као учесници једног догађаја, а не као случајни пролазници једне продајне изложбе - констатовао је Божовић.
Извор: Еспресо