Тајлер Роговеј, високо цењени војни дописник престижног Drive-a, сматра да је концепт патролних бродова Пројекта 22160 “довољно иновативан да западне морнарице треба да га проуче као извор инспирације за своје будуће вишенаменске борбене бродове.“ Он каже да овај брод има “прилично генијалан дизајн“ са својим релативно малим оквиром који пружа велику моћ удара.
Брод је дугачак 94 м, широк 14 м, и висок 3,4 м. Патролна брзина: 16 чворова. Максимална брзина: 30 чворова. Запремина: 1.700-1.800 тона (према речима различитих извора). Издржљивост 60 дана. Домет: 9.600 километара при патролним брзинама. Допуна: до 80. Морарима ће бити као код куће у специјално дизајнираним кабинама. Имаће теретану са кошевима, библиотеку и сауну на располагању када су ван дужности.
Наоружање је заиста јако да обухвата 57мм аутоматски дуални топ који пуца брзином од 300 рпм инсталиран на главној палуби Два 2×14,5мм МТПУ митраљеза и два ДП-65 бацача граната дају више удараца. Модули контејнера укључују 324мм Пакет-НК торпеда.
Бродови класе 22160 ће бити наоружани крстарећим ракетама Калибр-НК које могу носити конвенционалне или нуклеарне бојеве главе. Употреба овог оружја од стране Русије 2015. године против терористичких циљева у Сирији је довела до велике нервозе на Западу. Ракета има другу фазу која врши суперсонични маневар на крајњој фази путање како би се смањило време да системи ваздушне одбране реагују.
Може испоручити бојеву главу од 450 кг на копнену мету која се налази на удаљености од 1.500-2.500 км. Америчкој морнарици су потребни разарачи или крстарице да то ураде, али Русија може да користи много мање површинске платформе да спроведе такве мисије.
Са овом корветом у служби, руска морнарица ће применити концепт дистрибуиране смртности – нешто што борбени бродови америчке морнарице нису успели да постигну. Чланак у Drive-у истиче да америчка Фреедом класа “није ни близу овој моћи удара, иако имају двоструко више запремине.“
Нова најсавременија технологија може испалити и до 12 Игла површина-ваздух пресретача. Брод може бити опремљен вертикалним лансирним системом Штил-1 за испаљивање 9М317МЕ ракета. Истовремено може укључивати и до 12 циљева који лете на висини од 5 до 15.000 метара на домету од 3.500 м и 50 км, и на брзинама испод 3.000 км/ч.
Брод поседује хангар и палубу на крми за управљање вишенаменским хеликоптером серије Камов Ка-27/28/29/30/31. Модернизовани Камов Ка-27М вишенаменски авиони са ротационим крилима су ушли у службу пре годину дана.
Чамац на надувавање могу користити тимови командоса ако је мисија да ослободе цивилни брод са таоцима од пирата. Брод може носити 10 командоса плус два члана посаде. Заштићен је од ватре малог оружја и довољно је брз да сустигне брод у покрету након што је мисија обављена.
Позитив-МЕ1 3Д активни радар за претраживање површине и ваздуха може детектовати ваздушне мете у распону од 110 км на висини од 1 км. Може ангажовати долазеће противбродске ракете на раздаљини од 15 км и на висини од 15 м, и површинске мете на раздаљини од 250 км. Подаци су шаљу у ракетне системе за контролу ватре и ометање. Навигациони радар Пал-Н инсталиран на врху моста се такође користи за откривање и праћење ваздушних или копнених мета како би се спречили инциденти и осигурао сигуран пролазак и маневрисање.
Активни/пасивни сонарни систем Вињетка-ЕМ открива површинске бродове, подморнице и торпеда. Сонар има флексибилну антену и емитер. Брод је такође опремљен са аМГК-335ЕМ-03 сонаром средње фреквенције монтираним на трупу и флексибилним проширеним сонаром. Суберзивним акцијама се супротставља подводни систем скенирања Палада који се користи за откривање и праћење рониоца.
Патролни брод има ПК-10 мамац кратког домета за заштиту од електро оптичких вођених претњи и радара. ТК-25 бродски електронски систем противмера се користи за превару сонара, радара и ласера. Станица може истовремено детектовати до 256 циљева и спровести интерференцију њих четири.
Брод поседује погонски систем типа ЦОДАГ (комбиновани дизел и гас) са укупном излазном снагом од 25.000 кW. Електрични системи укључују четири генератора од 300 кW и један дизел генератор од 100 кW.
Стелт технологија се користи за смањење видљивости трупа. Модуларни дизајн брода га чини правим вишенаменским бродом способним за операције на плавој и браон води. Он може заштитити поморске границе нације и такође деловати као елемент пројекције моћи радне групе са способношћу да удари непријатеља на великим удаљеностима од матичне базе.
Црно море је постало регион у ком се тензије повећавају док НАТО подстиче припреме за рат. Постоје бројни примери који показују ову чињеницу. То Русију наводи да предузме кораке да осигура своју безбедност. Црноморска флота данас није сила која је била пре само неколико година. Бродови смештени у Севастопољу или Новоросијску могу пловити рекама Волга или Дон и Каспијским морем.
Наоружани ракетама Калибр инсталираним на прилично малим платформама – нешто што ниједна друга морнарица нема – јединице Црноморске флоте могу погодити непријатеља у већем делу Европе, Северне Африке, Блиског истока и целова Централне Азије.
Ако је потрбно, бродови се могу разместити далеко изван слива Црног мора до Медитерана, Атлантика и било ког места на ком треба показати руску заставу у удаљеним поморским областима. Бродови класе 22160 постају кредибилни у томе да свакога ко има агресивне планове против Русије размисли два пута пре него што их спроведе.
Руски бродови натоварени оружјем крећу се ка сиријској бази. Више о томе читајте ОВДЕ.
Извор: Drive, webtribune.rs