Најновије

Добромиров: Делује да је власт дала зелено светло за привођења

Након девет месеци од пада надстрешнице Железничке станице и трагедије у Новом Саду, привођење неколицине особа међу којима је и бивши министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, кога је заобишао претходни талас хапшења, али такође по први пут и одговорних лица из фирми Стартинг, истрага по свему судећи потврђује да је у модернизацији пруге Нови Сад-Суботица, чији је железничка станица део, било озбиљних финансијскх злоупотреба.

Након девет месеци од пада надстрешнице Железничке станице и трагедије у Новом Саду, привођење неколицине особа међу којима је и бивши министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, кога је заобишао претходни талас хапшења, али такође по први пут и одговорних лица из фирми Стартинг, истрага по свему судећи потврђује да је у модернизацији пруге Нови Сад-Суботица, чији је железничка станица део, било озбиљних финансијскх злоупотреба.

У саопштењу Тужилаштва за организовани криминал наводи се да су осумњичени приведени након истраге финансијских токова новца који се односе на пројекат „Модернизација и реконструкција мађарско-српске железничке пруге на релацији Нови Сад- Суботица – државна граница (Келебија)“.

У истрази су осим припадника СБПОК-а из одељења за спречавање прања новца учествовали, између осталих учествовали, и инспектори Пореске полиције и три финансијска форензичара.

У саопштењу ТОК-а наводи се да су закључивањем четири анекса уговора бивши министар Момировић, његов наследник на челу МГСИ Горан Весић, затим бивша помоћница министра Ана Димоски, бивши в. д. генералног директора Инфраструктура железнице Србије Небојша Шурлан и Слободанка Катанић, која је била менаџер за инвестиције у овом предузећу омогућили да извођач кинеска компанија ЦРИЦ – CCCC фактурише вредност изведених радова на пројекту у износу од 1.214.100.460,43 долара. Такође се наводи и да су изведени додатни радови за које је фактурисано још 64.258.060 долара, чиме су компанији ЦРИЦ – CCCC „прибавили имовинску корист, у до сада утврђеној вредности од најмање 18.759.287 долара, а буџету Републике Србије нанели штету у износу од 115.558.520,43 америчких долара“, што је разлика између преузетих финансијских обавеза за буџет Републике Србије и уговорне цене из уговора.

Иначе, у новембру прошле године међу приведеним било је и двоје српских држављана који су били ангажовани од стране ЦРИЦ (China Railway Интернатионал Цорпоратион).

Такође, лишен је слободе и Никола Тривић, одговорно лице у привредном друштву „Стартинг“ из Београда, који је осумњичен за кривично дело злоупотреба положаја, док одговорна лица и власници фирми Децо теам и Тецо нису пронађени, али се сумњче за пореске преваре и прање новца.

Добромиров: Делује да је власт дала зелено светло за привођења

Душан Добромиров, професор на Факултету техничких наука и члан економског дела Анкетне комисије за испитивање одговорности за урушавање надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду истиче да је ТОК по први пут реаговао по овом предмету.

„Ми смо радили анализу пословања тих огранака кинеске компаније CRIC-CCCC. Та компанија нема овде статус правног лица, али је морала да оснује предузећа да би добила све потребне дозволе. Овде се помиње доста онога што смо и ми раније причали. Ми смо и добили позив ТОК да поделима сазнања са њима, али смо одлучили да све што имамо поделимо јавно на конференцијама за медије. Што се тиче ових фирми, могуће је да се ту ради о извлачењу готовине“, оцењује Добромиров.

Он указује и да за разлику од случаја Генералштаб када полиција није хтела да поступи по налогу тужилаштва и приведе министра финансија Синишу Малог, овога пута то јесте урадила.

„То ми говори да је власт дала зелено светло за ово. Плашим се да су ова привођења смао представа“, напомиње Добромиров.

Председништво надгледало спорне послове

Инжењер Зоран Ђајић, који је својевремено радио као надзор на радовима на реконструкцији Железничке станице у Новом Саду и први скренуо пажњу на то да је пад надстрешнице последица немара, а вероватно и корупције, а не случајности, каже за данас да је „и крајње време било да се приведе Томислав Момировић“, пошто је према његовим речима био сведок да је он као министар долазио и тражио да се убрзају радови на првој фази како би се могла што пре отворити станица.

„Имао сам увид у неке грађевинске књиге и видео сам да су Кинези прихватали све цене које би им стизале од Стартинга и других подизвођача, а које су биле надуване. Ако нешто купите за 100 и продате за 120 то је нормално. Али да купите за 100 и продате за 300… Сва та разлика се делила“, напомиње Ђајић кога је управо Стартинг ангажовао као надзор радова на камену на згради станице.

Ђајић истиче и да је председништво контролисало плаћања радова и да је Татјана Вукић из председништва долазила да то надгледа.

Он истиче и да је разговарао са ТОК-ом и да је стекао утисак да ће врло брзо бити покренуто нешто, али да је уследио огроман притисак на Тужилаштво претходних месец дана.

„Сада се надам да је тек почело и да ће ови остати у притвору, а да ће и други одговорни тамо завршити“, истиче Ђајић.

Posted by Balkan Breaking News on Sunday 27 July 2025

Извор: Данас

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА