Приходи и расходи, лични буџет, штедња – само су неки од појмова с којима су се ученици сусрели већ на првом часу. Збуњености није било, али јесте предзнања.
"Провучемо картицу кроз једну машину и унесемо пин и онда те паре које имам у картици, као да сам платио", прича један ученик.
Питања имају напретек, кажу учитељи.
"Мислим да ће им све бити занимљиво, они мени чак и показују интересовање за девизе. За неку причу картица, новца, како да троше", истиче Љиљана Новковић, учитељица ОШ "Дринка Павловић".
Финансијска писменост се уводи у школе од прошле године. За сада није посебан предмет, већ се учи на свим часовима. Знање треба ђацима да послужи практично, а једине оцене биће на Писа тестирању.
До сада су резултати били најлошији из логичког закључивања, али и практичне примене нпр. новца.
"Финансијска писменост није најважнија сама по себи, али јесте када је укомпонујемо са другим садржајима, када говоримо о развоју предузетничке мисли и идеје, када говоримо о дуалном образовању, високошколском образовању", објашњава Весна Недељковић, помоћница министра просвете за предшколско и основно образовање.
Финансијску писменосту уче основци у нижим разредима. Учитељи су прошли посебну обуку како би финансије лакше приближили најмлађима. До сада тек њих хиљаду. Догодине се очекује да их буде више и да о финансијама уче деца у свим школама у Србији.
ОВДЕ погледајте да ли је руска шанса сукоб Орбана и ЕУ.
Извор: РТС