Он је то казао агенцији Ројтерс, поводом раније одлуке компаније да одложи одлуку о изградњи фабрике аутомобила у Турској, због критика због војне офанзиве у Сирији.
"Пратимо развој догађаја. Планови за Турску су тренутно на чекању. Не гледамо активно алтернативне локације", рекао је Тостман.
Због Фолксвагена гори Балкан
Велика инвестиција Фолксвагена, изградња фабрике у југоисточној Европи, поново је постала "врућа тема" на Балкану после замрзавања финиширања уговора са Турском.
Председник Србије Александар Вучић је саопштио да ће уложити све напоре да немачки аутомобилски див стигне у Србију, а поред Румуније и Бугарске, које се надају овој инвестицији немачког аутомобилског дива, у игру се укључила и Хрватска.
Информација о томе стигла је након састанка хрватског министра привреде, предузетништва и обрта Дарка Хорвата с министром привреде и енергетике Немачке Петером Алтмајером, који је јуче био у посети Хрватској, објавио је Вечерњи лист.
Хрватска ће, према наводима добро упућених извора, ући у нови круг преговора Фолксвагена са Србијом, Бугарском и Румунијом о тој инвестицији, са којима су после првобитног избора Турске као дестинације за изградњу фабрике ВW-а преговори "замрзнути".
Управни одбор Фолксвагена одложио је 15. октобра одлуку о изградњи новог погона у Турској, због војне акције Анкаре у Сирији, потврђено је тада Тањугу у овом немачком концерну.
Нови погон, који би требало да запосли до 4.000 људи, требало је да буде изграђен у близини Измира, а инвестиција би била вредна измеду 1,2 и 1,5 милијарди евра. Та фабрика би, како је најављивано, требало годишње да производи 300.000 аутомобила.
Две недеље раније, крајем септембра, Дојче веле је писао да планови за отварање новог погона ВW-а у источној Европи "постају све конкретнији", а то је поткрепљено изјавом шефа сектора за бренд и производњу ове компаније Андреаса Тостмана "да су у току завршни разговори са Турском".
Из Фолксвагена тада је било процена да ће за две недеље "а можда и раније доћи до коначног договора", пренео је Дојче веле, а као локација је споменута Маниса у близини Измира у Западној Анатолији.
Према инсајдерским информацијама Дојче велеа, градња фабрике је требало да почне 2020. године, производња већ 2022. године, а у новој фабрици би се производили Фолксвагенов Пасат и Шкодин модел Суперб.
Овакав развој ситуације око велике инвестиције Фолксвагена био је заснован на јулској одлуци Надзорног одбора те компаније када је изабрана Турска.
Раније ове године, још крајем априла, као могуће земље будуће инвестиције са којима се из Фолсвагена разговара спомињање су Србија, Бугарска, Румунија и Северна Македонија.
Као локација која се нуди у Србији спомињана је Инђија, која осим што је на чворишту коридора има развијен гринфилд амбијент. У близини су Београд и Нови Сад као извори квалификоване радне снаге за будућу производњу.
Позивајући се на незванична сазнања, домаћи медији су такође писали да је део понуде и изградња метро линије до овог места.
Као друга локација у Србији помињана је Шумадија, односно Велика Плана.
Предности Србије за долазак Фолксвагена су, како се истицало, ланци добављача и квалификована радна снага.
Председник Вучих је још 20. марта, приликом једнодневне посете Немачкој у седишту Фолксвагена, разговарао са управом тог аутомобилског концерна о потенцијалима и предностима које Србија пружа као инвестициона дестинација.
Прочитајте ОВДЕ зашто је београдски Победник пун мистерија.
Извор: Танјуг