Идеја о путу који пролази најплоднијим долинама Јужне и Западне Мораве стара је колико и српска држава.
Спајањем Коридора 10 од Појата преко Ћићеваца, Сталаћа, Крушевца, Трстеника, Врњачке Бање, Краљева, стизаће се до Чачка и Коридора 11.
Коридор дужине 110 километара повезаће пола милиона становника. Са изградњом ауто-пута планирана је и регулација реке Мораве.
- Моравски коридор има додатну проблематику, то су високе воде 2018, 2019, 2016. Показало се да Моравски коридор мора да се обезбеди од високих вода. То је оно што мало повећава трошкове изградње коридора - истиче директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.
Моравски коридор би требало да буде готов до 2022. године, а вредност радова се процењује на 755 милиона евра.
Стручњаци кажу да на то треба додати још 20 одсто, колико се може очекивати да ће коштати додатни радови на великом броју петљи и мостова.
Главни пројектант Моравског коридора Александра Лалић каже да је ауто-пут пројектован за брзину од 130 километара на сат, са по четири возне траке.
- Пролази кроз општине Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, Адрани, Мрчајевци, Чачак - каже Лалићева.
На Моравском коридору биће 135 објеката
- Моравски коридор пролази долином Западне Мораве, највећим делом, долином Јужне Мораве и долином Велике Мораве, што значи да је у питању равничарски коридор. Очекује се 135 објеката, од чега 78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака - наводи пројектант трасе Радица Гороња.
Са изградњом овог ауто-пута без иједног тунела градиће се и савремена телекомуникациона веза, што ће знатно смањити број несрећа.
Само на том потезу у Србији годишње погине трећина настрадалих у саобраћајним несрећама.
Прочитајте ОВДЕ исповест покретача протеста “1 од 5 милиона” и ко је шта отео.
Извор: РТС