Презентација хеликоптера Ми-35, Х-145М и Ми-17 почеће у 10.00 часова на аеродрому "Пуковник Миленко Павловић" у Батајници, саопштила је прес служба председника.
Подсећања ради, четири нова хеликоптера Ми-35М, које је Србија купила од Русије, стигла су нашу земљу на аеродром "Пуковник Миленко Павловић" у Батајници и то пре предвиђеног рока.
Русија их је испоручила два дана пре састанка председника Србије Александра Вучића и председника Русије Владимира Путина у Сочију, иако је раније било најављено да ће нови хеликоптери стићи тек у првом кварталу 2020.
У питању је тип хеликоптера који до сада није био у јединицама Војске Србије, а хеликоптере је испоручила руска компанија "Роствертол" из Ростова на Дону.
Хеликоптер Ми-35М је настао на бази руског борбеног хеликоптера Ми-24ВМ "крокодил" и представник је совјетске концепције јуришног борбеног хеликоптера.
То је оклопљени и снажно наоружан хеликоптер, који се више ослања на велику брзину, него на своје маневарске способности.
Високе борбене карактеристике огледају се и у максималној брзини од 310 километара на час и оперативној висини од 5.400 метара, као и долету до 460 километара, а са допунским резервоарима горива то може да буде и до 1.085 километара.
Поред ватрене подршке трупама на земљи, овај хеликоптер може да служи за специјални десант - у транспортној кабини превози до осам војника с пуном опремом и личним наоружањем, као и за транспорт наоружања и опреме или медицинску евакуацију рањеника са линије фронта.
Хеликоптер поседује оклоп који штити како посаду, тако и виталне делове хеликоптера.
Такође, хеликоптер је за заштиту од вођених ракета опремљен системима за пасивну и активну самозаштиту, а резервоари за гориво обложени су материјалом који спречава цурење горива и експлозију при поготку.
Ми-35М поседује последњу генерацију авионике и нападно-навигацијског система, оптоелектронски нишански систем, као и системе самозаштите који обезбеђују борбену употребу хеликоптера у повољним и средње сложеним метео-условима, дању и ноћу.
Од наоружања на хеликоптеру је у обртној куполи уграђен топ калибра 23 милиметра и увезан је са системом за управљање ватром.
На сваком крилу може носити широк дијапазон наоружања укључујући додатне топове 23 милиметра, невођене ракете 80 милиметара и противоклопне вођене ракете "Атака" домета шест до осам километара зависно од варијанте.
За Србију су у октобру, како су пренели медији, стигла још три нова руска хеликоптера Ми-17-В5 за РВ и ПВО Војске Србије, тако да је нашој земљи испоручено укупно пет тих војно-транспортних хеликоптера.
Од пет хеликоптера, два су била допремљена Србији 2016. године за РВ и ПВО.
Најављено је било да ће нова три Ми-17В-5, као и претходна два, бити предата 890. мешовитој хеликоптерској ескадрили "Пегази" на Батајници.
Специјализовани портал Тангосиx раније је објавио да је максимална носивост хеликоптера Ми-17 4.500 килограма. Хеликоптер је дугачак 18,6 метара и висок 4,7 метара. Максимална маса на полетању му је 13.000 килограма, а максимална брзина 262 километра на час.
Капацитет му је 36 путника или 24 падобранца или 12 рањеника.
Реч је о вишенаменским војно-транспортним хеликоптерима. Акценат је на наоружању тако да нови хеликоптери могу извршавати широки круг задатака у условима реалних борбених дејстава.
Поред транспорта војника, различитог терета - до четири тоне унутар трупа или на спољашњем носачу, обављања задатака трагања и спасавања (може да превезе 12 рањеника на носилима са медицинском пратњом), патролирања и извидања, нови хеликоптери могу да пружају и ватрену подршку нашим снагама, уништавају живу силу и технику противника на земљи или води.
Основно наоружање хеликоптера Ми-17В5 су четири 20-цевна саћаста лансера Б-8В-20 који користе неводена ракетна зрна С-8, калибра 80 милиметара.
Могу да носе и контејнер УПК-23-250 са двоцевним топом ГШ-23 калибра 23 милиметара са 250 граната и неводене авио-бомбе ФАБ-100.
Када је реч о ерабсовим хеликоптерима Х145 М, у Србију је, према незваничним информацијама објављеним у медијима, стигло седам летелица.
Србији, иначе, треба да буде испоручено девет хеликоптера Х145М, који ће бити намењени Ратном ваздухопловству и противваздухопловној одбрани Војске Србије - пет хеликопера и Хеликоптерској јединици МУП-а Србије - четири. Остало је да се још испоручи по један хеликоптер за Војску и МУП.
На војни аеродром "Пуковник-пилот Миленко Павловић", пренели су медији 29. новембра, слетела су још два хеликоптера Х145М који улазе у састав РВ и ПВО Војске Србије. То су били трећи и четврти од пет летелица овог типа који су за наше војно ваздухопловство наручени децембра 2016. године.
Први Х145М, хеликоптер са евиденцијским бројем 14501 намењен за борбено трагање и спасавање, стигао је у Србију 12. јуна 2019, а потом је 16. октобра стигао и хеликоптер 14502 који ће, такође, служити за трагање и спасавање.
Преостало је било да се испоруче три хеликоптера у наоружаној верзији са системом за управљање ватром ХФорс.
Њихов корисник биће 119. мешовита хеликоптерска ескадрила "Змајеви", 98. ваздухопловне бригаде која је базирана на аеродрому "Наредник-пилот Михајло Петровић" у Нишу на коме је за смештај нових Х145М изграђен нови хангар готово идентичан новом хангару на Батајници.
Три српска борбена Х145М ће највероватније имати домаће наоружање и то седмоцевне саћасте лансере Л80-07 неводених ракетних зрна С-8 калибра 80 мм као и контејнере ГХ-78 са митраљезом М87 калибра 12,7 милиметара цији борбени комплет износи 250 метака.
Српске летелице опремљене су такозваним "fast rope" системом за брзи излазак специјалних снага, високоперформансном камером, опремом за гашење пожара, балистичком заштитом као и системом за електронске противмере који служи као подршка најзахтевнијим оперативним захтевима.
Систем за управљање наоружањем ХФорце, развијен од стране "Airbus Helicopters", ће омогућити Србији да опреми и употребљава своје летелице са разноврсним сетом неводеног и воденог наоружања ваздух-земља и ваздух-ваздух.
Поред девет Х145М хеликоптера, Србија је, такође, наруцила три Х215 хеликоптера за Хеликоптерску јединицу МУП-а.
Како је прошло тестирање С-400 од Турака, сазнајте ОВДЕ!
Извор: Танјуг