Као што се види на фотографијама, највећи борбени тенк када су у питању габарити долази из Индије. При његовој изради је углавном примењен „западни“ стил у конструисању борбеног тенка, где су индијски инжењери поново поновили основне проблеме који карактеришу овако направљене тенкове. А то су пре свега велике димензије и маса самог тенка. Наиме, тежина Arjunа износи поприличних 58 тона- преноси интернет портал РГ.
Interesting comparision of modern MBT: Chinese ZTZ-99A, Chinese-Pakistani Al-Khalid (MBT-2000), Indian Arjun and Russian T-90S
— Yuri Lyamin (@imp_navigator) March 31, 2019
via https://t.co/S9oRy3BdJUpic.twitter.com/W7oIHDQa8Y
Упркос оволикој тежини, оклопна заштита која је примењена на овом тенку не може ефикасно да се супротстави савременим противтенковским пројектилима. Поред тога, упитна је и његова серијска производња која је доста скупа и компликована. Дo сада је прoизведено свега 120 машина што је за потребе Индије изузетно мали број. Из горе наведених разлога овај тенк је морао, да тек пошто је пуштен у оперативну употребу, прође етапу модернизације, која се састојала од интеграције динамичке оклопне заштите „Контакт-5“, као и додатног побољшања основних електронских система у тенку. Као резултат свих ових унапређења тежина Arjunа је нарасла на 67 тона, што је битно ограничило мобилност овог тенка.
И док су се Индуси „мучили“ око повећања оклопне заштите тенка, проблем се појавио и на тенковском топу са ожлебљеном цеви, који је застарео, јер не може да испаљује противтенковске ракете. Интеграција новог топа би довела до даљег раста масе тенка, што би у потпуности било контрапродуктивно, и у целини неперспективно. Али видећемо како ће овај проблем решити индијски инжењери.
Када говоримо о друга два тенка (ZTZ-99A и Al-Khalid), њих можемо назвати блиским рођацима руског тенка Т-90С. Код оба тенка су примењени топови у калибру 125мм са аутоматским пуњачем, који су направљени по узору на руске оригинале. Сличан је и дизајн њихове шасије. Кинези су својевремено успели да набаве руске тенкове Т-72, и да многобројне техничке карактеристике примене у неколико својих самосталних развојних пројеката, укључујући и развој домаћег тенка ZTZ-99A.
У односу на базични модел тенка, на кинеској верзији ZTZ-99A је значајно повећана његова оклопна заштита, што је као нус-појаву имало повећање габарита овог тенка. Према појединим подацима, његова маса је достигла скоро 60 тона. Војни експерти су већ једном нагласили, да шасија са гусеницама од шест точкова са обе стране, није предвиђена за тенкове са толиком масом, и да је хитно треба ојачати. Дакле, на основу ове процене кинески тенк ZTZ-99A може да има хроничне проблеме, када је у питању његова поузданост-покретљивост.
Исто важи у за основни борбени тенк који је направљен у кооперацији Кине и Пакистан, MBT-2000 Al-Khalid. Без обзира што се ради о знатно лакшој и компактнијој верзији тенка (48 тона), на заједничком тестирању у једној арапској држави, овај тенк је демонстрирао висок степен непоузданости, јер су се на полигонским тестовима његови механизми напросто распали.
За разлику од ових тенкова, руски Т-90С је без икаквих проблема прошао сва тестирања, како полигонска, тако и ратна. Руски тенк је веома лаган (тежак свега 46 тона), изузетно компактан по габаритима, док је примењена оклопна заштита према различитим ауторима, једна од најснажнијих на свету. Није ни чудо што многе земље желе да набаве, а и набављају ове високопоуздане борбене тенкове. Ова компарација је направљена за тенк Т-90С. У међувремену се појавила његова дубока модернизација Т-90СМ која се одликује још напреднијим техничко-тактичким перформансама у односу на свог претходника.
ЕУ је полигон за стварање Немачке као глобалне силе! Шта чека свет прочитајте ОВДЕ.
Извор: bog-rata.com