Одлуку о томе где ће градити фабрику још увек, кажу, нису донели, па домаћи стручњаци цене да за нас још увек има наде да тај велики произвођач аутомобила ипак дође у нашу земљу, поготову у светлу увођења санкција ЕУ Турској, због чега није реално очекивати да ће произвођач из земље чланице Уније инвестирати у држави која је кажњена због непоштовања прописа ЕУ.
Да немачка компанија још није дефинитивно одлучила где ће градити фабрику, потврдила је Лесли Ботке, портпаролка за производњу и продају у "Фолксвагену".
- У протеклих неколико месеци испитали смо различите локације у Европи. Направили смо ужи избор. Истражна фаза сада је праћена и конкретним преговорима. Коначна одлука биће донета на основу резултата преговора. Не можемо дати детаље о појединим локацијама - рекла је она.
Минулог викенда, поводом вести да је избор пао на Турску, огласио се и председник Србије Александар Вучић, који је рекао још тада да то није коначна одлука, али и указао да Турска има 80 милиона становника, што је њена велика предност.
Ипак, домаћи економисти не одбацују могућност да и Србија буде коначан избор и то из неколико разлога. Тако економиста Млађен Ковачевић каже да није потпуно изгубљена вера да ће "Фолксваген" доћи у Србију.
- Оно због чега је за њих Србија атрактивна је наш добар однос са Русијом и споразум са земљама са Далеког истока. То би могао бити један од главних мотива да се определе да дођу код нас. С друге стране, и Турска има добре односе са Русијом и Кином, те је заиста неизвесно за коју земљу ће се одлучити. Уколико се одлуче за нас, то би било јако важно јер је у питању велика компанија и она би индиректно утицала да и многе друге компаније размотре долазак код нас - рекао је Ковачевић.
Министри спољних послова ЕУ су појачали притисак на Турску уводећи јој неке санкције због тражења гаса у водама које потпадају у искључиву економску зону Кипра, члана ЕУ. Министри су суспендовали и разговоре о споразуму о ваздушном саобраћају и најавили да ће од Европске инвестиционе банке затражити да "преиспита" позајмице Анкари.
Брисел намерава да смањи и финансијску помоћ Турској за наредну годину и уведе додатне "циљане мере" да би се казнила Анкара, која је 2005. почела приступне преговоре с ЕУ.
Но, стручњак за страна улагања Махмуд Бушатлија не види да је Србија конкурентна у овој причи. Он сматра да чак ни санкције које је ЕУ увела Турској не могу на дужи рок да буду отежавајућа околност.
- Од самог почетка проблем доношења одлуке о локацији фабрике "Фолксвагена" је био више стратешки у смислу односа Немачке и Турске јер су обе земље у релативно хладним односима већ дуже од 30 година - закључује Бушатлија.
Србија извисила, Фолксваген изабрао Турску? Више о томе ОВДЕ.
Извор: Српски Телеграф