Међународни прописи су такви да прелет над неком државом може да контролише та земља својом авијацијом или да затражи од ратног ваздухопловства неке друге државе да она обавља контролу. Србија је сада у могућности да штити своје небо, а последњих година набављено је неколико ремонтованих авиона МиГ-29, који могу да се користе још максимално десетак година.
У свом ратном ваздухопловству, Србија углавном има летелице совјетске, односно руске производње. Неколико авиона МиГ-29 је добијено на поклон из Русије, којима су ресурси били истекли и руске оружане снаге су их ставиле ван употребе. Међутим, они су ремонтовани и следећих неколико година браниће небо Србије.
Тренутно, према подацима светских часописа који прате ратну авијацију, Србија у свом арсеналу има 14 МиГ-29 ловаца-бомбардера, затим три МиГ-21 ловачка авиона, те 22 летелице соко, југословенске производње, који су првенствено намењени подршци трупама на земљи.
Газеле у извидници
За транспорт српске оружане снаге користе један совјетски Антонов Ан-26 авион, а још један се очекује да стигне из Русије. Од хеликоптера српско ратно ваздухопловство поседује 10 МиГ-17 летелице, уз три које су још наручене, те један француски ербас Х145 хеликоптер, уз четири која су наручена.
Такође, у арсеналу се налази и 30 хеликоптера газела, намењених извиђању и противоклопној борби. Ови хеликоптери су произведени у бившој СФРЈ. За тренинг пилотских посада, српско ваздухопловство користи 20 авиона соко Г-4, један соко Г-2 и 14 лаких авиона ласта.
Како је НАТО планере изнервирала српска црква прочитајте ОВДЕ.
Извор: vesti-online. com