Према ставу Станквића, у основи културног снобизма лежи једно крајње банално упрошћавање, модерно се идентификује са прозападним, а све што је традиционално, патријалхално и конзервативно као примитивно и проруско. Комплекс ниже вредносту у односу на Западну цивилизацију добрим делом објашњава културни снобизам, али невоља је у оној почетној конструкцији целог тог феномена: „Ми смо некритички прихватили образац Западне цивилизације као мерило сопствене вредности“... а према којој је: „мерило развијености културе неког друштва, степен његове еманципације од природе, али схваћен у крајње пежоративном, негативном смислу и материјализам у најширем значењу те речи. ... Они коју су подлегли томе, усвојили су оба ова наратива, а то наравно указује на духовну празнину.“
Станковић најсажетије дефинише другосрбијанство као екстремно прозападњаштво, а шире као „културни снобизам спојен са аутошовинизмом, заправо тај аутошовинизам представља један елемент главног феномена који се зове културни снобизам.“ Према Станковићевом мишљењу, једина партијска подела која данас постоји у Србији је на националну и на мондијалистичку (прозападну) Србију, односно на национални и мондијалистички правац наше политичке мисли, при чему у оба та правца постоји степеновање.
Идеолошке оксимороне Станковић дефинише као спајање неспојивог када је упитању идеологија, а према његовом мишљењу њих је пуна наша модерна историја. На основу састава СНС-а уочава: „потпуно одсуство идеологије као идеје водиље у политици. ... Ако ти на неком страначком састанку имаш бившег радикала и бившег војвођанера, не знам како тај састанак изгледа, не знам око чега они могу да се сложе. СНС је бар по пени једна јако сложен феномен за чије ће изучавање у будућности чиними се требати мултидисциплинарност, историографија, социјологија, политикологија. ... То је некакав спој безидеолоштва... вербалног патриотизма и криптомондијализма.“
Гост је препознао дослух другосрбијанске квази ителигенције и врха СНС, тиме што имају очигледан узлет геј покрет, радикални феминизам, мигрантска политика Србије најлибералнија на Балкану и прозападни невладин сектор је ојачао или се делом нашао у влади, а све су то елементи мондијализма. Те теме обичном народу нису блиске, који би тек помислио да је неко мондијалиста, ако каже јавно да је за улазак Србије у НАТО. Станковић нас подсећа и опомиње да геј парада одржана на годишњицу пробоја Солунског фронта, да је Вучића био на Сретење у Загребу, да држава ничим није обележила јубилеје рођење Св. Симеона мироточивог, владике П. П Његоша и стицање независности Србије на Берлинском конгресу.
За разлику од председника који поручује угледавши се на „иконе“ другосрбијанштине да је Косовски завет идеологија смрти, професор Станковић поручује надахнут српским националним интелектуалним великанима да: „Косовски завет јесте идеологиај живота и вера у васкрсење.“
Амерички амбасадор послао оштро упозорење Харадинају! Више о томе ОВДЕ.
Извор: Славија ТВ