- БАС има рок до краја 2020. да се пресели. То је логичан рок да све профункционише на Новом Београду. Уверен сам да ће аутобуси кретати и стизати на Нови Београд од почетка 2021. године - рекао је Марко Стојчић, градски урбаниста, у Београдској хроници РТС.
Како је објаснио, “радове изводи БАС, као приватна фирма, а Град Београд им само пружа подршку”.
- Радови су увелико у току - додао је Стојчић.
Иначе, око ове нове Главне аутобуске станице, која ће бити смештене прекопута садашњег “бувљака” (и он би требало да буде измештен у наредне две године) постоји много недоумица које би у наредном периоду требало да буду разрешене.
Термини
Радови на новој станици БАС-а свечано су почели у фебруару 2018. године, а како је најавио тадашњи градоначелник Синиша Мали, рок за њихов завршетак, како стоји и на табли на градилишту, био је 18 месеци, односно август ове године.
Међутим, осим једног мањег дела, такозваног анекса смештеног између стубова приступних саобраћајница Моста на Ади, мало шта је до сада урађено.
Градња
Нова станица требало би да се простире на 13.000 квадрата, а вредност радова процењена је на око 25 милиона евра. Ту спада и већ споменути анекс од 1.200 квадрата који је једини мање-више готов.
- По завршетку припремних радова почеће радови на изградњи перонског простора и паркинга за аутобусе. Изградња станичне зграде, оријентационе површине 13.000 м2, почиње почетком 2020. - рекли су за “Блиц” пре неколико месеци из БАС-а.
Београд на води
Комплетан пројекат селидбе Београдске аутобуске станице на Нови Београд условљен је “Београдом на води”, односно темпом њихове градње. Долазна станица морала је да буде измештена ове године јер су на том месту већ почеле да ничу нове зграде.
Када је првобитно помпезно најављиван комплетан пројекат, говорило се да би једна до друге требало да буду Београдска аутобуска станица и нова железничка станица. Са разним објектима комерцијалног карактера попут тржног центра, хотела... И све то на укупној површини од 180.000 квадратних метара.
Међутим, последњих година Прокоп је у центру пажње, а о железничкој станици на овом простору се слабо говори.
Селидба
Једино што се променило последњих година је место на које стижу приградски, међуградски и међународни аутобуси у српску престоницу. Уместо на простор код бивше зграде “Симпа” и хотела “Бристол”, долазни перони су померени са друге стране Старог савског моста, иза бивше Главне железничке станице, али и у непосредној близини одлазних перона БАС-а. У међувремену срушена је и станица “Ласте”.
Бројке
Београдска аутобуска станица а.д. почела је рад 1966. године на локацији у Железничкој бр. 4 уз Главну железничку станицу.
- БАС данас има 700 запослених радника. Станица дневно прихвати 22.000 путника у 1.800 аутобуса, што на годишњем нивоу чини девет милиона путника у 720.000 аутобуса - кажу из БАС-а.
Прочитајте ОВДЕ нови детаљан ценовник путарина.
Извор: Блиц