Компанија "Сухој" дугује име свом првом водећем инжењеру - Павлу Сухоју и своју историју од 1939. године, када је његов тим добио задатак да покрене серијску производњу прве машине - лаког бомбардера Су-2. Сам Сухој је до тада већ био веома искусан ваздухопловни инжењер, који је годинама радио заједно са још једним истакнутим совјетским дизајнером авиона, Андрејем Тупољевим.
Су-2: Први
Су-2 је био "Сухојева" прва машина, а коју је тим осмислио, тестирао и ставио у употребу. Авион је био једномоторни двосед лаки бомбардер, способан за блиску ваздушну подршку и извиђачке мисије.
Изграђено је око 900 машина овог типа, а совјетска војска их је активно користила током прве три године, оног што је постало познато као Велики отаџбински рат. Међутим, Су-2 је био једини авион који је "Сухој" серијски производио током ере Другог светског рата. Остали авиони, као што су Су-1 и Су-3, или су остали прототипи или су произведени у веома ограниченом броју.
Су-7: Први млазњак
Тим инжењера "Сухоја" био је један од првих који је експериментисао са млазним авионима у СССР-у, као што су прототипови мешовитог погона авиона Су-5 и Су-10 током 1940-их година. Међутим, дизајнерски тим је распуштен 1949, да би се поново састао 1953. године.
Ловац-бомбардер Су-7 постао је први серијски турбомлазни авион који је совјетска војска усвојила 1960. године и користила до касних 1980-их година. Готово 2000 авиона је произведено и широко коришћено у СССР-у и другим земљама. Сматра се да се Су-7 и даље користи у Северној Кореји.
Прелазак на борбене авионе...
Иако је тим имао највише искуства у области бомбардера, није се либио да произведе свог чистог ловца. Произведен је Су-9 крајем 1950-их, а његова модернизована верзија Су-11 недуго затим.
Потом је Су-15 постао врхунац борбених авиона "Сухој" за време совјетске ере. Произведен 1960-их, Су-15 је до краја распада Совјетског савеза остао окосница снага за ваздушну одбрану СССР-а. Пресретач је учествовао у већини инцидената с авионима који су нарушили совјетски ваздушни простор.
Након тога су дошли револуционарни Су-27 (и његови знатно модернизовани наследници, Су-30 и Су-35). Авион је постао икона, а који је остао у активној служби у Русији и широм света. Авион се показао као поуздан и окретан, а користи га и акро-група "Руски витезови".
…али остати веран бомбардерима
Сухој је током своје ере остао плодоносан у свом заштитном знаку, бомбардерском ваздухопловству, с тим да је компанија дизајнирала и изградила широк спектар бомбардера. Породица ловаца-бомбардера Су-17/20/22 постала је једна од најмасовнијих производа са направљених око 3.000 летелица, а које и даље постоје у служби у неким земљама.
Док Су-24 показује знакове старости, он и даље остаје радна снага руских ваздухопловних снага. Тактички бомбардер је доживео активну употребу током текуће антитерористичке операције у Сирији.
Његов наследник, Су-34, већ је у служби и непрестано замењује своје старије рођаке у руским бомбардерским ескадрилама.
Су-25 и његове модернизоване варијанте остају једина и истинска блиска ваздухопловна подршка. Тешко наоружан и оклопљен, авион се доказао у више сукоба широм света.
У будућност
Компанија "Сухој" развила је једини руски борбени авион пете генерације - Су-57, који је у току развоја био познат и као ПАК ФА и Т-50. Након опсежног тестирања десетак прототипова, врхунски авион је ушао у серијску производњу ове године.
На интернету се појавила фотографија Су-30МКИ са руско-индијском ракетом! Више о томе ОВДЕ.
Извор: vostok.rs