У Путевима ову цену бране низом аргумената, међу којима доминира то што ће се уз ауто-пут градити бициклистичке и пешачке стазе и што мора да се пази на ниво буке.
“Не улазећи у разлоге и намере оних који у медијима коментаришу вредност радова без упознавања са детаљима пројеката, сматрамо да је због грађана Србије важно да јавност буде информисана о свим чињеницама које су утицале на уговорену вредност радова, како не би били мета неаргументованих коментара бивших министара, као и разних „стручњака“ који иза себе немају ни километар изграђеног пута“, тврде у Путевима.
„Дужина деонице је 7,9 километара и протеже се од Војвођанске улице на Новом Београду, где је планиран кружни ток, па све до будуће петље „Сурчин“. Предметна деоница је специфична између осталог и по томе што за разлику од досадашњих пројеката на изградњи ауто-путева, пролази кроз насељено, градско подручје, што за последицу има специфичне захтеве у погледу технологије извођења радова:
– Предвиђа се и изградња бициклистичких и пешачких стаза дуж исте што за резултат има шири профил (труп) читавог ауто-пута и значајно веће количине радова. Планиране су пешачке и бициклистичке стазе са обе стране ове саобраћајнице, ширине два метра и 2,2 метра. Имајући то у виду, ширина нормалног попречног профила ове деонице иде чак до 47,2 метра. Такође, с обзиром да је сам ауто-пут шири, то захтева и да будуће конструкције за укрштање ове саобраћајнице са локалним путевима (мостови, надвожњаци и подвожњаци) буду веће него што је то уобичајен случај. Пројекат подразумева изградњу укупно пет мостовских конструкција и један надвожњак, а поред тога укрштања са локалним саобраћајницама биће остварена и преко четири површинске и једне денивелисане раскрснице (петље);
– Пројекат предвиђа уградњу великих количина грађевинских материјала за изградњу саобраћајнице, нарочито песка и каменог агрегата, услед ширег профила него код стандардног аутопута, што узимајући у обзир „градску“ локацију деонице и кратак рок изградње, захтева веће трошкове услед потребе да се ангажује већи број возила и опреме на дужим транспортним растојањима.
– Поменута укрштања са локалним саобраћајницама ће, узимајући у обзир дужину деонице, бити на релативно кратким растојањима. С тим у вези, изградња наведених конструкција и објеката на краћим растојањима захтева примену специфичних технологија за извођење радова и резултира значајним повећањем трошкова изградње;
– С обзиром да будући радови залазе у зоне становања, морају се одвијати у строго контролисаним условима уз примену комплексних мера како би се у што већој мери ограничили и/или елиминисали негативни утицаји на становништво (негативни утицаји на животну средину, бука и др.) што резултира значајним повећањем трошкова. Такође, с обзиром да деоница пролази и заштићеном зоном водоизворишта, одводњавање саобраћајница је планирано у систему кишне канализације где се кишне воде преко планираних ретензија скупљају, на тим местима пречишћавају и такве пречишћене воде испуштају у канале, што значајно утиче на повећање трошкова изградње;
– Предметна деоница аутопута подразумева специфичне захтеве и мере за технологију одвијања саобраћаја у току извођења грађевинских радова, како би се у што је могуће мањој мери умањио негативан утицај радова на становништво.
Напомињемо и да је у буџету Републике Србије за 2019. годину, који је рађен у последњем кварталу 2018. године, било планирано кредитно задужење за овај пројекат код кинеских банака у висини од 85 одсто вредности пројекта, односно у износу од 60 милиона долара, а 100 одсто вредности пројекта од 70,5 милиона долара одговара уговореној вредности радова.“, закључују у Путевима Србије.
Прочитајте ОВДЕ шта је сарадник Атлантског савета рекао о договору Александра Вучића и САД у вези питања решавања проблема на КиМ.
Извор: Данас