Погонска јединица развијена у фабрици мотора Куибисхев ради као „срце“ бомбардера Ту-160. Овај авион стратешке авијације способан је да пређе око 12 хиљада километара без пуњења горивом и да носи до 45 тона муниције, укључујући крстареће ракете великог домета са нуклеарним бојевим главама.
Пре распада Совјетског Савеза изграђено је више од 20 Ту-160, пишу кинески стручњаци. Огромну већину њих наследила је Украјина, која није била у стању да се правилно носи са овим богатством.
Као резултат, 10 летелица је, у договору са Сједињеним Државама, отишло на отпад, један је отишао у Полтавски музеј дуготрајног ваздухопловства, а преосталих осам бомбардера купила је Русија.
Будући да су за Москву способности оружаних снага увек биле најважније питање, с временом је Ту-160 отишао на модернизацију.
Промене нису утицале само на авионику, већ и на погонску јединицу НК-32. Не тако давно, светлост дана угледао је ажурирани Ту-160М2 са авионским мотором НК-32-02, чији је генератор и део лопатица добио потпуно функционалан дигитални систем управљања (ФАДЕЦ). То је омогућило истовремено повећање вуче и смањење потрошње горива.
Ипак, чак и уз постојеће успехе, процес стварања мотора тешко се може назвати глатким, јер захтева рестаурацију целокупног технолошког процеса и комплетног производног система.
А онда, у право време, сазнало се за неочекивано откриће пронађено у бироу за дизајн. Тамо је пронађен низ техничких докумената који су удахнули нови живот НК-32.
Сад, резимирали су експерти, процес стварања нових авионских мотора постаће много лакши и бржи за руске специјалисте.
Раније је објављено да Русија у наредним годинама неће открити тајну мотора НК-32, за које се Сједињене Државе веома плаше да имају моћ да донесу нуклеарне пројектиле до Америке.
Које оружје Кине и Русије је ноћна мора Запада прочитајте ОВДЕ.
Извор: Webtribune.rs