Осим понуде за извођење радова по систему "кључ у руке", на адресу наших институција стигла је и понуда да се инвестира и у изградњу фабрика у којима би се производили вагони и резервни делови за метро.
Ипак, наша престоница је започела озбиљне преговоре са Французима и Кинезима о изградњи метроа, тако да је мало вероватно да ће се та компанија укључити у овај пројекат. Међутим, може се очекивати да буде укључена у изградњу два тунела.
"Мостметрострој" нуди и помоћ у набавци новца неопходног за изградњу. Ово московско јавно предузеће, које запошљава 14.000 људи, спремно је да сва три пројекта реализује по систему "кључ у руке", уважавајући чињеницу да су Београду приоритети метро и тунел испод центра Београда, а да би се у следећој фази "бушило" испод Топчидера.
Српска делегација, на састанку одржаном крајем прошле године - коју су чинили Лазар Радаковић, помоћник министра саобраћаја, Марина Сарић, директор сектора за развој у "Инфраструктурама железнице Србије", и Михајло Мишић, оперативни директор Дирекције за грађевинско земљиште Београда - информисала је потенцијалне партнере о томе како сада стоје ствари у вези са поменутим пројектима. Пренесено им је да наша држава тренутно разговара са кинеским и француским компанијама у вези с пројектом "Метро Београд" и да још нису закључени споразуми заинтересованих страна.
Руси су на то констатовали да је метро стратешки, геополитички и дугорочни пројекат за државу и град и да представља окосницу економског и привредног раста. Нашим преговарачима су поручили и да се овакви пројекти планирају на рок од 100 година и да је у њих потребно улагати током целог експлоатационог века. Осим жеље да граде поменуте пројекте, Руси су упозорили да је неопходно интегрисање у постојеће и планиране системе градског и железничког саобраћаја Београда. Поручили су и да свако накнадно развијање пројекта поскупљује његову вредност.
Осим понуде, "Мосметрострој" је понудио и да помогне у организовању предузећа које би реализовало поменуте пројекте. Такође, писмо о намерама да се укључе у поменуте пројекте, из компаније која је завршила 70 одсто послова у московском метроу послали су и 25. децембра 2018. године заменику градоначелника Београда Горану Весићу. Чекајући исход преговора са Французима и Кинезима, Београђанима остаје да још "чекају метроа".
Тунел који ће спојити савску и дунавску падину моћи ће да прими сав саобраћај који стиже Новим савским мостом са Новог Београда, који би требало да почне да се гради следеће године, и из центра ка новобеоградским блоковима. Градња тунела смањиће гужве на потезу Бранкова - Теразијски тунел - Дечанска - Деспота Стефана.
Осим што би се централно језгро растеретило саобраћаја за 14 одсто, а просечна брзина путовања би се повећала за 10 одсто, највећи бенефит биће смањење угљен-моноксида за девет одсто у престоници.
Тунел ће имати две тунелске цеви дуге око два километра, са улазима у Улици Гаврила Принципа код Економског факултета и на Булевару деспота Стефана, код Полицијске управе за град Београд, познатије као станице 29. новембар. Процене о томе колика би могла да буде вредност радова још нема. Сигурно је да ће морати да се поруши велики број стамбених и пословних објеката око планираних улаза. Тренутно се ради на формирању грађевинских парцела улазног и излазног портала, што је у надлежности Дирекције за градско грађевинско земљиште Београда.
Да ли Србијом и даље владају потомци Титових егзекутора, сазнајте ОВДЕ.
Извор: Вечерње новости