Ово је први случај појединачне тужбе против немачког гиганта окончан оваквом пресудом, а представља преседан у смислу да ће после ове пресуде још хиљаде власника аутомобила са спорним софтвером моћи да затраже компензацију од Фолксвагена. Немачки суд је, пише Дојче веле, омогућио купцима да врате аутомобиле са софтвером, уз то да је компанија дужна да компензује губитке власницима. Висина надокнаде коју компанија исплаћује зависиће и од километраже коју је аутомобил прешао.
VW је 2015. признао да је манипулисао софтвером уграђеним у 11 милиона дизел возила широм света како би у провери емисије штетних гасова показивао мање загађење него у стварној вожњи. Досад је та афера, популарно названа “Дизелгејт”, коштала VW више од 28 милијарди евра (32 милијарде долара) у виду казни, повлачења возила и одштета.
Највећи финансијски терет ВW је поднео у САД где је откупио готово 500.000 возила од клијената и исплатио компензацију у износу до 10.000 долара по возилу.
У Немачкој су платили две казне у укупном износу од само 1,8 милијарди евра. Ипак, стотине хиљада грађана укључило се у покретање заједничког судског спора против VW у периоду од краја новембра 2018. до 2. јануара 2019, казала је портпаролка немачког Министарства правосуђа за агенцију АФП. Спор је 1. новембра 2018. покренуло удружење немачких потрошача ВЗБВ и то пред судом у немачком граду Брунсвику, свега неколико километара удаљеном од седишта ВW у Волфсбургу.
Скандал немачког аутомобилског гиганта Фолксвагена (VW) са лажирањем стварног нивоа загађења ваздуха погодио је саму “жилу куцавицу” немачке привреде, с озбиром на то да аутомобилски сектор чини 14 одсто бруто друштвеног производа (БДП) Немачке.
Моћни немачки аутомобилски сектор обухвата нека од највећих и најпознатијих светских брендова, од самог ВW-а до престижних произвођача као што су BMW, Дајмлер/Мерцедес-Бенц и Опел, који је немачка филијала америчке аутомобилске компаније Џенерал моторса (ГМ), преноси Франс прес.
У тај сектор се, међутим, убрајају и неки од водећих светских добављача деловима, као што су Бош, Континентал и ЗФ Фридрихшафен, као и један број малих и средњих предузећа.
Поједини посматрачи, као што су аналитичари из компаније ЦМЦ маркетса, већ су изразили забринутост због преливања последица Фолксвагеновог скандала на ширу привреду Немачке у наредним недељама и месецима.
У Немачкој је прошле године произведено више од пет милиона аутомобила, захваљујући чему је највећа европска привреда четврти највећи произвођач аутомобила на свету после Кине, САД и Јапана, али и лидер у Европи, наводи француска агенција.
Овај сектор је прошле године запошљавао око 770.000 људи од укупне радне снаге од преко 40 милиона људи, а аутомобили су водећи извозни производ Немачке, будући да су чинили 18 одсто вредности прошлогодишњег укупног извоза.
Кина је нарочито један од највећих купаца немачких аутомобила, а Немаци такође воле аутомобиле, а посебно домаће, који су прошле године чинили око две трећине укупних нових регистрација.
Како оцењује Франс прес, везе између аутомобилског сектора и политичара су такође традиционално блиске, у чему Фолксваген може послужити као најбољи пример. Северна немачка савезна држава Доња Саксонија, где је седиште VW-а, има 20-процентни удео у тој компанији, док премијер те покрајине и његов министар финансија седе у надзорном одбору VW-а, напомиње агенција.
Прочитајте ОВДЕ шта то Иран производи а Амери прате.
Извор: nova. rs