Уобичајено почетком године државна статистика објави индекс потрошачких цена за претходну годину и на основу тога се повећавају акцизе на нафтне деривате. Већа акциза још није уграђена у цену деривата и последња поскупљења последица су раста цене нафте у свету, објашњава генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, Томислав Мићовић.
Тренд раста цене сирове нафте успостављен је још 1. новембра и од тада до данас референтна нафта "Брент" је поскупела за 50 одсто, што се дуго није одразило на цену горива, међутим од пре пар недеља раст цене је приметан.
Власник бензинске станице Небојша Атанацковић тврди да је литар евродизела у испоруци од 19. децембра поскупео за 2,5 динара, а бензин за нешто мање.
"Мислим да нема неког оправдања за повећање великопродајне и малопродајне цене јер се берзанска цена сирове нафте није повећавала, а последњих дана је чак и у паду", објашњава Атанацковић.
Оправдано или не, Атанацковић верује да нема озбиљнијег разлога за поскупљење нафте и деривата док год светска привреда послује у условима пандемије. Ти услови, уосталом, произвели су највећи пад потрошње у свету у последње четири деценије. Али не и у Србији. Затворене границе и мање точења горива у суседним земљама, свеле су пад промета деривата код нас на око седам одсто, оцењује генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић.
Каква пошиљка Србији стиже из Кине, прочитајте ОВДЕ.
Извор: РТВ