Популарна је и куповина ретких модела за чију се вредност предвиђа да ће расти у наредном периоду, те купац жели да оствари профит на дуже стазе. Неко пак возило купује из носталгије. Али, који год да је разлог за куповину, сви ти аутомобили морају однекуд бити увезени.
Постоје многа инострана тржишта са којих се аутомобили увозе у Србију, а данас ћемо погледати пет најзаступљенијих.
Захваљујући платформи carVertical, која се, између осталог, бави и статистиком овог аспекта трговине, имамо приступ обимним подацима који могу бити корисни приликом куповине половног возила.
Сва статистика приказана у овом истраживању базирана је на подацима са платформе carVertical, на основу свих возила која су прошла кроз њихову датотеку у протекле две године.
Поменута датотека нуди опцију провере локације претходне регистрације било ког возила, што и омогућава ово истраживање спроведено на основу историје хиљада половних аутомобила.
Пет земаља из којих се увози највећи број половних возила у Србију
Као што видите, Француска и Немачка сачињавају више од пола укупног увоза половних возила. С обзиром на велике аутопроизвођаче из ових држава, добре путеве и возила која у Србију стижу у пристојном стању, ове бројке ни не чуде.
На трећем месту је Италија која, упркос великом броју аутопроизвођача, доприноси само са 10.4%. Скоро исто толико има Румунија, која заузима јаку четврту позицију, захваљујући возилима марке Дациа.
На петом месту је Белгија која, захваљујући доброј инфраструктури и путевима, такође нуди могућност куповине добро очуваног возила.
Било да ауто купујете из потребе, због пословне инвестиције или из хобија, увек је добро имати што више информација о возилу у које ћете уложити. Наравно, битно је пратити и регулације које се временом мењају, а које су везане за старије моделе и могу утицати на дугорочну вредност вашег возила.
Као што видимо, Француска и Немачка предњаче у броју увезених возила, али како се тржишта развијају и расту, можда ове две државе ускоро добију нову конкуренцију. За сада нам остаје само да пратимо податке и да будемо на опрезу за тај следећи половни ауто у који ћемо инвестирати.
10 Аутомобила које не бисте требали да продате због увећања њихове врендности! Више о томе ОВДЕ.
Извор: Правда