“Прилично је смешно, имате стелт бомбардера који лети изнад куће фармера, у његову њиву, изгледа као да је чистач усева“, рекао је водитељ Ми Гарден Ченела, Јутјуб канала који је обично посвећен баштованству и садњи нега. Али у понедељак је канал објавио видео који показује како гледаоци могу да користе Гугл Ерту да сами уоче стелт бомбардера.
Снимак екрана бомбардера који лети изнад поља у Мисурију полетео је на Реддиту, где је добио више од 109.000 гласова и привукао је пажњу ваздухопловаца на незваничном субредиту ваздухопловних снага.
"Баш је'стелт'", написао је један коментатор.
"Шта покушаваш да кажеш? Не видим ништа", нашалио се други.
„Мени личи на метеоролошки балон“, написао је трећи, позивајући се на то када је војска 1947. објавила да је пронашла „летећи диск“ у близини Розвела у Новом Мексику, да би касније повукла изјаву и рекла да је то балон за временске прилике. .
За разлику од НЛО-а, није изненађујуће видети бомбардер Б-2 како лети изнад Мисурија. На крају крајева, једина Б-2 база на свету налази се у Вајтман ваздухопловној бази, само око 20 миља јужно од места преко којег је авион примећен како лети на Гоогле Еартх-у. (Директна веза до слике Гоогле Земље може се наћи овде.)
Ипак, са својим дизајном летећег крила, својом способношћу попут нинџи да продре у непријатељску ваздушну одбрану и својом репутацијом да лети широм света како би убијао борце ИСИС-а у глуво доба ноћи, летелица даје ауру због које је приметити на дневном светлу са једноставним алатом као што је Гугл Ерту или Гугл Мапсу права посластица.
„Б-2 је дизајниран да крене у акцију када Лос Анђелес гори и ГПС сигнали су ометани“, написао је Вилијам Лангевише у чланку за Атлантик из 2018. о мисији Б-2 за бомбардовање бораца ИСИС-а у Либији. „Направљен је да победи најнапредније системе противваздушне одбране на свету. Поред својих конвенционалних навигационих могућности, има аутономне системе који раде независно од било ког земаљског или свемирског предајника.”
Осим што је смртоносан, он је и удобан: Спирит има тоалет, микроталасну пећницу, неколико хладњака за одлагање грицкалица, довољно простора да један од његова два пилота легне и одспава, па чак и „изузетно удобна” седишта у кокпиту, написао је Лангевиесцхе.
Ипак, писац Атлантика довео је у питање одлуку америчке владе да користи Б-2, од којих је сваки коштао 44,27 милиона долара годишње за одржавање од 2018. То га чини најскупљим авионом за одржавање у инвентару ваздухопловства, и коришћен је да бомбардује не више од 100 људи који су логоровали у пустињи у земљи која нема чак ни противваздушну одбрану.
„Бомбардовање неуких наоружаних људи у пустињи ван земље је далеко од покретања напада на модерног војног противника“, написао је Лангевиесцхе. „Али висока цена мисије је можда била привлачна бирократском, ако не и војном логиком – можете изгубити новац ако га не потрошите – или је Б-2 можда требало само мало посла.
Шта год да је разлог за коришћење Б-2 изнад Либије, концепти попут стелт и стратешког бомбардовања врац́ају се у први план док се ваздухопловство припрема за могући рат са Кином или Русијом. У ствари, служба жели да потроши око 203 милијарде долара на развој Б-21 Раидер, новог стратешког стелт бомбардера са летећим крилима који веома подсећа на Б-2 и дизајниран је да замени старије авионе.
„Дизајниран да ради у сутрашњем окружењу високе претње, Б-21 ће играти кључну улогу у обезбеђивању трајних америчких ваздушних снага“, писало је Ваздухопловство на својој веб страници о Рејдеру.
Део разлога зашто Ваздухопловство улаже толико новца у Б-21 је тај што жели да купи најмање 100 бомбардера. Поређења ради, направљен је само 21 Б-2. Један од њих је уништен у несрећи без смртног исхода 2008. године, а други је оштећен у септембру након што је склизнуо са писте у Вајтману. сваки Б-21 ће коштати око 639 милиона долара у доларима за 2019.
Тако да ћемо можда једног дана такође видети слике Б-21 у току лета на Гугл Ерту Читаоци орлових очију су можда приметили црвено-плави ефекат замућења на слици Б-2. Према НАСА-и, то је зато што се сателитске слике разликују од типичних фотографија. Док се фотографије праве „када се светлост фокусира и ухвати на површину осетљиву на светлост“, сателитски снимак „настаје комбиновањем мерења интензитета одређених таласних дужина светлости, видљивих и невидљивих људским очима“, написала је НАСА на интернету.
Већина видљивих боја може се створити комбиновањем црвене, зелене и плаве, тако да сателити комбинују црвену, зелену и плаву слику како би добили слику света у боји, објаснила је НАСА. Међутим, Невсвеек је истакао да авиони у лету могу замаглити боје због тога колико се брзо крећу.
„Ако ставите старе 3Д наочаре са црвеним и плавим сочивима, то можете видети у 3Д. Пробајте“, написао је један дрски коментатор на подреддиту за ваздухопловство.
То само показује да је ухватити Духа тешко, али уз небо пуно сателита, интернет везу и мало среће, све је могуће.
— Дневне Новине Правда (@NovinePravda) December 22, 2021
Извор: Курир