Како показују најновија истраживања БИРОДИ, у централним информативним емисијама на РТС, Пинку, ТВ Прва, Б92, Хепи и Н1 у периоду од 1.12.2020. до 31.1.2021. године Вучић је представљен позитивно у чак 82,6 одсто времена, 12,3 одсто неутрално и свега 5,1 негативно. У позитивном тону председник Србије процентуално је највише представљен на телевизији Пинк са чак 97,7 одсто, следи РТС са 91,1 одсто, ТВ Прва и Б92 са 91, Хепи са 90 одсто, док је на телевизији Н1 у позитивном тону представљен 7,8 одсто.
Кад је реч о негативном представљању, он износи нула одсто на свих пет телевизијских станица са националном фреквенцијом, док на Н1 овај проценат износи 37,8.
У овом периоду председник Србије највише је говорио о темама везаним за корона вирус (23,7 одсто), спољној политици (11,8 одсто), војсци и полицији (10,3 одсто), инфраструктури (8,6 одсто) и економији и страним инвестицијама (8,2 одсто) .
Интересантно је да је председник земље која је кандидат за приступ Европској унији о евроинтеграцијама говорио само 1,4 одсто, готово колико и о спорту (1,1 одсто). Вучић је намање говорио о образовању и државној управи и јавном сектору са нула одсто, а на листи “непожељних” тема је и култура са 0,4 одсто.
Извршни директор Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) Зоран Гавриловић за портал Нова.рс каже да је очигледно да смо ушли у неформалну председничку кампању.
“Ови резултати показују да је пет телевизија са националном фреквенцијом постало само пропагандни алат председника Србије. Ово је простор и обавеза РЕМ да реагује, јер се оваквим извештавањем крши право грађана гарантовано чланом 51 Устава Србије на објективно, благовремено и тачно информисање, односно крши се Закон о јавном информисању, члан 15”, каже Гавриловић.
Према подацима БИРОДИ, додаје, бивши председници Србије Борис Тадић и Томислав Николић никада ни изблиза нису представљани на овако позитиван начин.
“БИРОДИ је радио мониторинг и 2012. године и проценат позитивног представљања Тадића у предизборној кампањи износио је 72 одсто, а Николића 66 одсто. Али, тада смо били у званичној изборној кампањи. Вучић је од 2014. године када је постао премијер преузео потпуну медијску доминацију. Он је централни актер медија. Од њега не видите ништа друго”, закључује Гавриловић.
Вашингтон у страху од организације "Кју анон" Више о томе ОВДЕ.
Извор: nova.rs