Петорица регионалних лидера навели су у писму да ће продужење ове морксе руте помоћи синхорнизацији развоја лучке инфраструктуре и хармонизацији логистичких ланаца на Арктику.
Представник кабинета потпредседника владе потврдио је да ће одговор на писмо бити упућен у „најближој будућности.
Међу ауторима писма је и Андреј Чибис, гувернер Мурманска. Он тврди да држава мора повећати субвенције за поморски превоз, укључујући ту и услуге ледоломаца.
Чибис такође позива на либерализацију потреба за пловидбом у арктичким водама. Када на Северном морском путу нема леда, бродовима требало би бити дозвољено да плове и не би требало да постоји обавезна пратња ледоломца, тврди он.
Баренц Обзвер извештава се да је писмо послато 20. фебруара.
Иначе руски владини службеници су под великим притиском да појачају испоруке Северним морским путем после Путинових мајских уредби из 2018. Иначе, Путин је саопштио да жели да годишње пошиљке на тој рути достигну 80 милиона тона до 2024. У 2020. години обим транспорта терета овом рутом износио је 33 милиона тона.
Државна компанија Росатом и сама ради на свом пројектованом транспортном коридору Северног мора који се протеже од Мурманска до Камчатке.
Росатом и његова Дирекција Северног морског пута одговорни су за развој бродарства на крајњем северу Русије. Према наводима ове компаније, пошиљке контејнера на крају ће представљати кључни удео арктичког бродарства, а у плану је и нови контејнерски терминал на западним обалама залива Кола.
Гувернер Мурманска Чибис потврдио је да у потпуности подржава планове које су развили Росатом и његова подружница Росатом Карго.
Савезна влада признаје да су претовари на Северном морском путу скупљи од Суецког канала, а заменик премијера Трутнев на овонедељном владином састанку затражио је од Росатома и Министарства Далеког Истока и Арктика да предложе како да овај пут постане конкурентнији.
Украјина се спрема за напад. Више о томе читајте ОВДЕ.
Извор: Курир/Barents Observer




