„Робокатјуша“ ће моћи да уништи читаво насеље једном салвом, упозорава аутор.
Александар Смирнов, генерални директор државног предузећа за производњу ракетне артиљерије НПО Сплав, објаснио је da su руски вишецевни бацачи ракета (ВБР) прве генерације са више лансирања, као што су Град или Торнадо, били опремљени само минималном опремом за аутоматизацију.
Међутим, системи створени последњих година, укључујући модификације попут „Торнадо-Г“ и „Торнадо-С“, већ укључују сложеније компоненте које могу постати основа за „обећавајући роботски ВБР“, нагласио је он у интервјуу новинарима.
Смирнов је такође приметио да постојећи ВБР типа Торнадо-С већ имају одређени степен аутоматизације у систему навођења и управљања ватром, као и аутоматизовану опрему за припрему и лансирање ракета.
„То нам омогућава да аутоматизујемо процес припреме и контролишемо вођење пакета лансирних водича и гађање, као и да аутоматски изводимо топографску локацију и оријентацију борбеног возила на земљи, даљински уносимо параметре лета и лансирамо пројектиле без напуштања кабине", рекао је он.
Међутим, прилично је тешко схватити шта је генерални директор НПО Сплав имао на уму када је говорио о „аутоматизацији“, наглашава се у чланку. Чињеница је да савремени системи наоружања, укључујући тенкове и артиљеријска оруђа, често такође имају одређени ниво аутоматизације - на пример, аутоматски пуњачи који повећавају борбену брзину ватре, или аутоматска средства заштите од надолазећих пројектила и граната, објашњава аутор .
Али ако претпоставимо да говоримо о потпуно аутономном руском ВБР, онда у овом случају аутоматизација већ достиже много виши и сложенији ниво, наводи лист.
Да би се створио такав систем, потребно је барем дизајнирати "беспилотни" камион способан да савлада препреке и то под непријатељском ватром.
У исто време, он мора успешно да функционише у маршевском ходу - посебно, као део конвоја својих трупа, без судара у исто време са другим возилима и без налета на војнике, наглашава се у чланку.
То захтева софистициран систем вештачке интелигенције, као и свеобухватно познавање ситуације и врло поуздан систем комуникације, будући да роботска ВБР мора прецизно проценити и сопствену локацију и локацију непријатеља, пише The National Interest.
Најважније питање у том погледу тиче се система контроле, напомиње се у чланку.
Уосталом, претпоставља се да чак ни аутоматизовани ВБР и даље неће моћи да пуца без команде особе у контролном центру - што значи да ће у случају изненадних непредвиђених ситуација или у случају губитка комуникације Робокатјуша недостајаће флексибилност коју има права људска посада, сматра аутор.
Према његовом мишљењу, потпуно роботски систем неће моћи, на пример, ефикасно да спроводи одбрамбене акције у случају изненадног непријатељског напада или да пружи ватрену подршку својим трупама у одсуству комуникације са командним местом.
У сваком случају, приликом стварања оваквих система, Русија ће морати да реши сва питања са којима се Гугл и Тесла сада суочавају при развоју својих аутомобила који се сами возе, каже се у чланку.
Међутим, разлика је у томе што ће у овом случају руска беспилотна возила "бити натрпана тоном експлозива", наглашава се у чланку.
А ако обично возило без посаде, ако програм не успе, може само срушити некога на путу, тада је ракетни систем са више лансирања који контролише вештачка интелигенција способан да уништи цело село грешком у једној салви, упозорава аутор.
Међутим, ако се овај пројекат на крају успешно спроведе, онда је могуће да ће се тада западни произвођачи почети обраћати Русији ради савета како најбоље направити возило без посаде, закључује лист.
Шта Американци раде у Сирији, прочитајте ОВДЕ.
Извор: Правда