Пише Емил Влајки
Ево суштинског дијела "Приједлога за мир“ из Рамбујеа (Аннеx Б) који је неизбјежно морао довести до рата на Косову пошто би његово прихваћање било равно окупацији Југославије.:
Додатак Б (Дио):
Статус мулти-националних војних снага за имплементацију уговора
4. НАТО војно особље ће носити униторме, и НАТО особље може посједовати и носити оружје ако за то има наредења. Стране (у уговору) ће прихватити као исправне, без плаћања пореза или намета, возачке дозволе и одобрења издата НАТО особљу од стране њихових националних надлежних власти.
6а. НАТО ће уживати имунитет од сваког правног процеса, било цивилног, административног или криминалног.
6б. НАТО особље, у свим околностима и у свако вријеме, уживат ће имунитет од правосуда Страна (у уговору) у односу на било који цивилни, административни, криминални или дисциплинарни прекршај који би они могли починити у СРЈ.
7. НАТО особље ће уживати имунитет од било каквог хапшења, испитивања или задржавања у притвору од стране власти СРЈ. НАТО особље које је грешком ухапшено или задржано ће одмах бити изручено натраг НАТО надлежнима.
8. НАТО особље, укључујучл и њихова возила, бродове, авионе и опрему, ће уживати слободан и неограничен пролаз и несметано кретање кроз СРЈ, укључујући и припадајући зрачни простор и територијалне воде.
9. НАТО ће бити изузет од плаћања пореза, такси и других потраживања и инспекција и царинских регулација, укључујући предавање пописа робе и друге рутинске царинске документације за особље, возила, бродове, авионе, опрему, залихе и намирнице које улазе, излазе и пролазе кроз териториј СРЈ у функцији подршке операцијама.
10. Власти СРЈ ће олакшати НАТО-у, на основу приоритета и свим расположивим средствима, свако кретање особља, возила, бродова, авиона, опреме или залиха, кроз авиопростор, луке, аеродроме и цесте...
11. НАТО-у се гарантира кориштење аеродрома, цеста, жељезница, и лука без плаћања такси, царина, путарина и других трошкова проузрокованих употребом...
12. НАТО особље ће бити изузето од плаћања пореза на приходе и плате примљене од НАТО-а као и на сваки приход примљен изван СРЈ.
13. НАТО особље и њихова покретна својина увезена у, стечена или извезена из СРЈ бит ће изузета од царина, такси и осталих наплаћивања и инспекција и царинских регулација.
14. НАТО ће моћи увозити и извозити, слободно од пореза, такси и других наплаћивања, ону опрему, намирнице и залихе које су му неопходне, под условом да је та роба за званичну употребу НАТО-а или за продају НАТО особљу.
15. Стране признају да је кориштење комуникацијских канала неопходно за мисију. НАТО-у ће бити омогућено да има своју интерну поштанску службу. Стране ће, на једноставан захтјев, одобрити све телекомуникацијске услуге, укључујчи и радио и телевизијске дифузију, које су потребне за мисију, према ономе што одреди НАТО. То ће укључивати и право да се користе средства и услуге које су потребне да би се осигурала потпуна могућност комумкација, као и право бесплатног кориштења електромагнетског спектра у те сврхе...
16. Стране ће осигурати бесплатно кориштење јавних капацитета по потреби НАТО-а за припрему и извршење задатака мисије...
17. НАТО и НАТО особље бит ће имуни од захтјева сваке врсте који би се могли појавити услијед активности неопходних за извршење мисије...
18. НАТО ће мочи директно склапати уговоре за набавку робе, услуга, и конструкцију са добављачима унутар и изван СРЈ...
19. Трговинско подузетништво које се одвија у СРЈ искључиво у служби НАТО-а бит ће изузето од свих локалних закона и регулације...
20. НАТО може запослих локално особље које ће индивидуално остах подложно локалним законима и регулативи, осим закона о раду и упошљавању. Међутим, локално особље запослено код НАТО-а ће: а) имати имунитет од правних процеса у погледу онога што кажу или напишу и у погледу свих акција које извршавају у службеној функцији; б) имати имунитет од национаме службе и/или војне обавезе; ц) бити подложни једино условима запошљавања које установи НАТО...
21. У извршавању својих овлаштења одређених у овом поглављу, НАТО има одобрење да задржи у притвору индивидуе и да их, што је прије могЛиће, изручи надлежним виастима.
22. НАТО може у извођењу операција имати потребу за побољшањем или модификацијом неких инфраструктура у СРЈ, као цеста, мостова, тунела, зграда и комуналних услуга. Свако такво побољшање или модификација које није привремене нарави постат ће дио те инфраструктуре и остат ће у истом власништву...
Постоје различита мишљења о "мировном споразуму из Рамбујеа". Потребно је посебно истаћи чињеницу да је САД намјерно формулирао 'Додатак Б' на такав начин да га нити једна независна земља у свијету не би могла потписати.
Документ
FAIR Fairness and Ассигасу in Reporting,
130 W. 25th Street New York(( Да ли је Рамбује био други Тонкиншки заљев? НY 10001
Медијски извјештај: ШТА СУ НОВИНАРИ ЗНАЛИ О
КОСОВСКИМ ПРЕГОВОРИМА - АЛИ НИСУ РЕКЛИ,
2. јун 1999.
Нови докази су пронађени који потврдују да су САД намјерно хтјеле спријечити Рамбује мировне преговоре у Француској како би пронашле добар разлог за НАТО бомбардирање Јуогславије.
Стовише, извјештачи главних америчких медија су наводно знали о том плану да се блокирају косовски мировни преговори, али нису о томе информирали своје читаоце или гледаоце.
FAIR-ов медијски извјештај од 14. маја поставио је питање да ли су медији пренијели читаву причу о Рамбујеу. Новинари су скоро једногласно пребацили кривицу за пропаст преговора на српски бескомпромисан став. Наслов депеше Њујорк Тајмса из Београда 24. марта - првог дана бомбардирања - гласи: "САД преговарачи одлазе, разочарани Милошевићевом тврдом линијом."
Али докази сугерирају да су уствари САД преговарачи, а не Срби, били ти који су блокирали преговоре.
У издању часописа 'Nation' од 14. јуна, Џорџ Кени, бивши новинар Стејт Департмента за Југославију, извјештава:
Ваш новинар је сазнао из врло поузданих извора, од особе која редовито путује са државним секретаром Медлин Олбрајт, да се један високи званичник Стејт Департмента хвалио, заклињући притом присутне новинаре на строгу тајност извора, да су САД "намјерно поставиле високе захтјеве (у Рамбује-преговорима, оп.а.) за које су знали унапријед да их Срби не могу прихватити." Како је истакао тај званичник, Србима је требало мало бомбардирања да би се опаметили.
Другим ријечима, план за косовску аутономију који су припремили званичници Стејт Департмента је био намјерно тако направљен да би изазвао код српских преговарача реакцију одбијања. У свом чланку у часопису 'Nation', Кени успоредује овај план са лажним инцидентом у Тонкиншком заљеву што је послужило САД да бомбардирају сјеверни Вијетнам..
Дајући додатну потврду извјештају Кенија, Џим Џатрас, помоћник за вањску политику републиканцима у Сенату, пренио је у свом говору на Цато Институту у Вашингтону 18. маја, да је један "високи званичник администрације дао медијима у Рамбујеу", слиједећу изјаву:
"Намјерно смо поставили тако висок праг за Србе да се повинују. Њима треба мало бомбардирања и то ће и добити."
У интервјуу који су дали FAIR-у, Кеннев и Јатрас тврде да су ово аутентични цитати које су скинули са траке новинари који су лично разговарали са овим амцричким званичником. Они међутим нису хтјели одати имена новинара нити којим новинским кућама припадају.
Остале текстове аутора Емила Влајкија можете прочитати ОВДЕ.
Извор: Правда