"Саке Вива" назив је кампање, коју води Национална пореска агенција (НТА) и у којој се тражи од оних између 20 и 39 година да дају предлоге који би помогли да се ревитализује популарност алкохолних пића, која су пала у немилост због промена начина живота током пандемије коронавируса и међу младима.
Конкурс, који траје до 9. септембра, позива на "нове производе и дизајне", као и на начине за промовисање пијења код куће.
Учесници се, такође, подстичу да истраже методе продаје користећи метаверзум, наводи локални сајт jiji.com.
НТА је саопштила да је потрошња алкохола у Јапану пала са просечних 100 литара по особи годишње колико је износила 1995. године на 75 литара у 2020.
Смањење продаје алкохола погодило је јапански буџет и продубило буџетски дефицит.
Таксе на алкохол чиниле су 1,7 одсто јапанских пореских прихода у 2020. години, три одсто у 2011. и пет одсто у 1980.
Укупан приход од пореза на алкохол у фискалној 2020. години пао је за више од 110 милијарди јена. То је највећи пад прихода од пореза на алкохол за 31 годину, наводи Јапан тајмс.
"Пошто је рад од куће у извесној мери напредовао токомпандемије, многи људи су се можда запитали да ли треба да наставе са навиком да пију са колегама како би продубили комуникацију", рекао је званичник агенције.
Такође, дошло је до посебно оштрог пада потрошње пива, а продаја је пала за 20 одсто, на мање од 1,8 милијарди литара.
Више вести из света прочитајте ОВДЕ.
Извор: РТС/Гардијан